נעילה מעורבת בבורסה; מזור נפלה 4.6%, בזן טיפסה 3%

ירידות נרשמות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מגמה שלילית נרשמה במניות הטכנולוגיה והביוטק ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע החולשה באירופה ואסיה, וירידות קלות בוול סטריט. בהתאם למגמה בעולם, סקטור הביוטק והטכנולוגיה נסחר במגמה שלילית גם היום, כאשר מניות כגון מזור רובוטיקה איבדה מערכה כ-4.6% ומדד הבימוד נפל בכ-2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

נמשכת הירידה בגירעון בתקציב. משרד האוצר דיווח היום כי בחודש מארס נמדד גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה בסך 2.5 מיליארד שקל, זאת לעומת גירעון בסך 2.9 מיליארד שקל במארס אשתקד. בחודשים ינואר - מארס 2014 נמדד עודף תקציבי של כ-100 מיליון שקל לעומת גירעון תקציבי בסך 4.7 מיליארד שקל בחודשים ינואר - מארס 2013.

הוועדה לשכלול המסחר בבורסה ממליצה לאפשר לבנקים להיות עושי שוק ולמעשה להרחיב את פעילותם בשוק ההון, לראשונה מאז ההגבלות שהוטלו עליהם בעקבות משבר ויסות מניות הבנקים של שנות ה-80. (לסיפור המלא)

בהראל פיננסים מציינים הבוקר כי "אנו ממשיכים להמליץ להקצות לשוק האמריקאי כ-50% מהחשיפה לחו"ל. לשוק האירופאי אנו מקצים כ-25%-30%, על רקע העובדה שהולכות וגוברות ההערכות הצופות גם שם הרחבה כמותית - מה שעשוי להטיב עם שוקי המניות ביבשת. לא פוסלים חשיפה לשווקים מתעוררים בשיעור מדוד. כמו בשבועות האחרונים, ממשיך לבלוט השוק המקומי בביצועים חיוביים ומחזק את המלצתנו להקצות לו את החלק הגדול ביותר בחשיפה המנייתית".

כיל לא מוותרת על בריר

אתמול דיווחנו כי בחברת כיל מתכוונים להציע לשרים בממשלה ולחברים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז דרום לאפשר לה לכרות פוספטים בשדה בריר הסמוך לערד, תוך התחייבות שתעצור את העבודה במצבים של משבי רוח חזקים לכיוון ערד. זאת, כדי למנוע הגעה של חלקיקים ושל אבק אל העיר. בנוסף להתחייבות להפסקת עבודה בהתאם למשטר הרוחות, בכוונה החברה להתחייב בפני חברי הוועדה ובכירים במשרדי ממשלה שונים כי במהלך פעילות הכרייה בשדה בריר, אם תאושר, ייעשה שימוש מוגבר במים כדי להפחית את כמויות האבק.

בנק הפועלים עשוי לסגור השנה 15 סניפים ולמזג אותם לסניפים אחרים. בדוחות הכספיים של הבנק נכתב כי הבנק בוחן לבצע מיזוג של 15 סניפים ב-2014. בבנק, שבניהולו של ציון קינן, כבר החלו בתהליך של סגירת סניפים, ובשנה שעברה מיזגו 13 סניפים. כלומר אם אכן יבצע הבנק מיזוג של 15 סניפים, הרי שבתוך שנתיים ישלים סגירה של 28 סניפים, כ-10% מסניפי הבנק.

חברת שטראוס החזקות, בעלת השליטה בקבוצת המזון שטראוס מכרה אתמול בעיסקה מחוץ לבורסה מניות של החברה בכ-200 מיליון שקל. החברה הודיעה הבוקר כי שטראוס הפיצה 3.2 מיליון מניות במחיר של 61.5 שקל למניה, לעומת מחיר בבורסה של 64.45 שקל לפני פתיחת המסחר היום (הנחה של 4.6%). היקף העיסקה 196.8 מיליון שקל.