נעילה שלילית בבורסות אירופה; פרנקפורט ירדה 1.9%

מניות ההיי-טק רושמות ירידות חדות בעקבות הירידה החדה בנאסד"ק ביום שישי: סופטבנק צונחת ב-4.2%, ראקוטן יורדת ב-5% ופאנסוניק מאבדת 3.7% מערכה ■ התפוקה התעשייתית בגרמניה עלתה יותר מהצפי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים כאשר המדדים המרכזיים נסוגים משיא של 6 שנים. גם בוול סטריט המסחר מתנהל בירידות, לאחר ירידות חדות שנרשמו בסוף השבוע. המשקיעים הגיבו בנוסף לנתוני מאקרו שפורסמו בגרמניה.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום נתון התפוקה התעשייתית בגרמניה, שעלה בכ-0.4% בפברואר, יותר מהצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.2%. הקריאה של חודש ינואר עודכנה לעלייה של 0.7% לעומת הנתון המקורי שעמד על עלייה של 0.8%. במונחים שנתיים התפוקה התעשייתית עלתה בשיעור של 4.8%.

בנוסף, פורסם מדד ביטחון המשקיעים לחודש אפריל, שעמד בתחזיות האנליסטים ועלה לרמה של 14.1 נקודות, לעומת קריאה של 13.9 נקודות בחודש מארס.

מניית וויוונדי מרכזת עניין לאחר שאתמול פורסם כי אלטיס שבבעלות , תרכוש ממנה את ‏SFR‏, תמורת 14.25 מיליארד אירו במזומן ו-20% במניות החברה הממוזגת.

בדומה לארה"ב בסוף השבוע, גם באירופה נרשמות ירידות חדות בסקטור הטכנולוגיה. מניית Iliad נופלת בכ-5%, נוקיה יורדת 2.5%. בארה"ב, מדד הנאסד"ק נפל בכ-2.7% ביום שישי.

הניקיי ירד יותר מ-1%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר מדד הניקיי ירד בכ-1.7%, לאחר המגמה השלילית בניו-יורק ביום שישי. זאת לאחר 8 ימים של עליות שערים. יציבות עם נטייה לירידות ניכרת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

עונת הדוחות בארה"ב נפתחת השבוע, עם הדיווח של אלקואה ביום שלישי לאחר סיום המסחר. ביום שישי ידווחו חברות חשובות יותר למשקיעים, הבנקים וולס פארגו וג'יי.פי.מורגן ובשבועות הקרובים שאר החברות הגדולות ב-S&P 500.

האנליסטים בארה"ב קיצצו את צפי הרווחים שלהם לרבעון הראשון של 2014 מרמה של 6.5% גידול ברווחים בתחילת השנה לצפי לעלייה מזערית של 1.2% ברווחים כיום (לחברות ב-S&P 500).

מניות ההיי-טק רשמו ירידות חדות בעקבות הירידה החדה בנאסד"ק ביום שישי: סופטבנק צנחה ב-4.2%, ראקוטן ירדה ב-5% ופאנסוניק איבדה כ-4% מערכה.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-2.6%, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מארס. שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה בחיפוש אחר משרה.