"המימוש החל": וול סטריט ננעלה בירידות של מעל ל-1%

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ ביום שישי מדד הנאסד"ק צלל בכ-2.6% ■ ענקית התרופות סאן פארמה רוכשת את יצרנית התרופות הגנריות רנבקסי תמורת 3.2 מיליארד דולר ■ האשראי הצרכני טיפס בפברואר ב-6.4%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה ובאסיה, ובהמשך ליום שישי, אז ננעל המסחר בירידות שערים חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה, זאת למרות שיפור בנתוני התעסוקה שפורסמו באותו היום.

ביום שישי, כאמור, ננעל המסחר בירידות, כאשר מדד הנאסד"ק נפל בכ-2.6% בעקבות ירידות חדות במניות הטכנולוגיה והביוטק. פייסבוק, גוגל, טסלה, נטפליקס ואמזון - השילו מערכן יותר מ-4%.

רשימת הזהב של גולדמן זאקס: מניות זולות שעשויות לזנק עד כ-42%

דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי אומנם היה בהתאם לציפיות בשוק והצביע על תוספת של 192 אלף משרות בחודש מארס, כאשר שיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%, אך הנתונים העלו את הספקולציות לפיהם הבנק המרכזי ימשיך בצעדים המוניטריים המרחיבים, כתגובה לשיפור בשוק העבודה.

לטענת אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex: "המימוש הצפוי החל - יש עוד לאן לרדת. נראה כי הסוחרים העריכו נכון את הסיכון הגלום בנתון האבטלה אשר פורסם ביום שישי אך לא צפו את עומקו. חשוב לציין כי מנגד נמשך הביקוש למניות עובדה אשר משקפת את הערכת הסוחרים כי התיקון עשוי להעמיק אך לא מדובר במפולת אשר תגרור השלכת סחורה".

בזירת המאקרו פורסם היום נתון האשראי הצרכני, אשר טיפס בפברואר ב-6.4%, או 16.5 מיליארד דולר, בעיקר הודות להלוואות לשכר לימוד, רכישות כלי רכב ומשכנתאות. בחודש ינואר, לשם השוואה, טיפס האשראי הצרכני ב-13.8 מיליארד דולר.

עונת הדוחות בארה"ב נפתחת השבוע, עם הדיווח של אלקואה ביום שלישי לאחר סיום המסחר. ביום שישי ידווחו חברות חשובות יותר למשקיעים, הבנקים וולס פארגו וג'יי.פי.מורגן ובשבועות הקרובים שאר החברות הגדולות ב-S&P 500.

ענקית הדשנים פוטאש הודיעה על מינויו של יוכן טילק לתפקיד המנכ"ל, במקומו של ביל דויל, ששימש בתפקיד מאז 1999. טילק כיהן בעבר בתפקיד מנכל חברת Inmet Mining ויכנס לתפקידו בתחילת חודש יולי.

חברת התרופות ההודית סאן פארמה רוכשת את יצרנית התרופות הגנריות רנבקסי תמורת 3.2 מיליארד דולר.

מניית ענקית התרופות מיילן מרכזת עניין ברקע דיווחים כי תרכוש את יצרנית התרופות השבדית Meda. על פי מקורות המקורבים לעניין, מיילן מוכנה לשלם "פרמיה מהותית" על מחיר השוק של החברה השבדית.

פרוקטר אנד גמבל הודיעה כי היא מעלה את הדיבידנד הרבעוני שהיא מחלקת ב-7% ל-64.36 סנט למניה.

אלוט תקשורת הודיעה היום על השקת Allot Service Gateway Tera. מוצר זה שייך לפלטפורמת DPI עתירת ביצועים שמטרתה הטמעת שירותי סגנון חיים דיגיטלי ברשתות תקשורת קוויות וסלולריות. אלוט קיבלה כבר הזמנות לפלטפורמה החדשה, בהיקף של מיליוני דולרים, מארבעה מפעילי תקשורת סלולרית וקווית בעולם, בכלל זה עסקה בהיקף של 4 מיליון דולר שעליה הודיעהו מוקדם יותר השנה, ועסקה בהיקף של 5 מיליון דולר שעליה הודיעה בראשית החודש הנוכחי.

מניות ביוטק נוספות כגון אינטואיטיב סורגיקל ו-Alexion Pharmaceuticals , צנחו בכ-6% ביום שישי.