קבוצת סבן מגיבה לדרהי: "פרטנר אינה למכירה"

בעקבות הצהרותיו של בעל השליטה בהוט פטריק דרהי על כוונות ההתרחבות שלו בישראל, תוך שהוא רומז לפרטנר וסלקום כמועמדות להשתלטות

קבוצת סבן, בעלת השליטה בחברת פרטנר, מגיבה להצהרות ההתרחבות והמיזוגים שנתן הבעלים של הוט, פטריק דרהי, וטוענת כי הנושא כלל לא נמצא על הפרק. גורמים בקבוצת סבן טוענים כי פרטנר אינה מועמדת למכירה ושבכוונתם להמשיך ולהחזיק בה.

אתמול צוטט דרהי בתקשורת הצרפתית, במסגרת ראיון שנתן ביחד עם מנהל הכספים הראשי שלו, דקסטר גואי, כאומר שפרטנר וסלקום הן אופציות לרכישה. דרהי אמר את הדברים בעקבות העסקה שהשלים לרכישת חברת הסלולר SFR הצרפתית והדגיש גם כי בכל מדינה שבה הם פועלים, ישנן חברות סלולריות שמועמדות לרכישה ובישראל אלו הן פרטנר וסלקום שמצבן לא כל כך טוב בעקבות תחרות המחירים בישראל.

דבריו של דרהי יצרו הד נרחב בשוק הסלולר המקומי, מכיוון שבחודשים האחרונים קיימת אי ודאות מזיקה ובעלת השלכות שליליות על מה שקורה בשוק, בגלל התנהלות פגומה מן היסוד של משרד התקשורת שפשוט אינו מבין מה לעשות על מנת לייצר אופק לשחקנים המקומיים. הדבר בא לידי ביטוי בעיכוב קשה מאד בקבלת החלטות הדרושות לייצוב הענף ולעתידו, והמצב הזה גורם לתסכול עמוק בקרב כל השחקנים בשוק, שמטבע הדברים מנסים למצוא אחיזה או פתרון למצוקותיהם דרך מיזוגים. דיבורים אלו שהם בגדר ספקולציות כרגע, מקבלים חיזוק בכל פעם שנערכת פגישה בין בעלי המניות של החברות, גם אם היא נועדה להחלפת דעות על מצב השוק הסלולרי.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" דבר קיומה של פגישה שנערכה בין קבוצת סבן לבין בעל מניות בגולן טלקום, גזבייה ניאל, שהוא הבעלים של קבוצת התקשורת הצרפתית FREE. קיומה של הפגישה חיזק לכאורה את ההנחה הרווחת שמיזוגים בשוק הסלולר הם רק עניין של זמן.