וואלה סוגר את הרשת החברתית הישראלית "מקושרים"

חברת האינטרנט רכשה את השליטה באתר בשתי פעימות ב-2008-9 תמורת כ-9 מיליון שקל ■ וואלה: "הטראפיק צנח בשנה האחרונה ואין כדאיות כלכלית להמשיך להחזיק אותו באוויר"

זאת הייתה רק שאלה של זמן ולמעשה לקח הרבה זמן עד שזה קרה. חברת וואלה החליטה היום להודיע לגולשיה כי היא החליטה לסגור את הרשת החברתית הישראלית "מקושרים". הרשת נוסדה ב-2004 על-ידי שחר בר דוד ("שרוטונים"), ויקי גלאם וגיא כהן, והיא זכתה להצלחה רבה בקרב הגולשים הישראלים. ההצלחה הגדולה הביאה איתה גם לאקזיט במונחי הברנז'ה האינטרנטית המקומית, כשאתר וואלה רק 70% מהאתר בשתי פעימות. באוגוסט 2008 רכש אתר וואלה כ-34% מ"מקושרים" תמורת 4.55 מיליון שקל; ובמארס 2009 רכש וואלה 36% נוספים תמורת 4.5 מיליון שקל, ובכך הגדיל את אחזקותיו בחברה ל-70%.

הבעיה עם מקושרים הייתה העיתוי של וואלה. הקמתו של האתר קמה על רקע הקמת רשת חברתית דומה בשם Friendster בארה"ב, אך זו נבלעה מהר מאוד על-ידי פייסבוק. כך קרה גם בישראל, כשדריסת רגלה של פייסבוק הורגשה גם בארץ. מציאות זו פגעה אנושות בטראפיק של אתר "מקושרים" ובמרוצת השנים הפכה אותו ללא רלבנטי.

במילים אחרות, יזמי "מקושרים" עשו אקזיט מוצלח מבחינתם כי הצליחו למכור את האתר על אף השקיעה העתידית שלו דאז. בוואלה הצליחו איכשהו להחזיק את האתר עם הראש מעל המים, כולל את פיצ'ר ההיכרויות שהיה חבוי בתוכו, אך השנה הגיעו מים עד נפש.

בוואלה מציינים כי "בשנה האחרונה הטראפיק צנח ואין כדאיות כלכלית להמשיך ולהחזיק את 'מקושרים' באוויר". יש לציין כי בעבר היה צוות ניהול ושיווק של ממש מסביב לאתר אך גם זה נחתך ונשאר רק צוות טכני.

על-פי הודעת וואלה, האתר ייסגר סופית ב-11 במאי ולאחר מכן לא תהיה גישה כלשהי לשירותי המערכת, כולל הפרופיל האישי ורשמית החברים. לפיכך, מציעים בוואלה למי שעדיין פעיל ברשת החברתית להעתיק את התכנים הרלבנטיים מהפרופיל אל מחשבו האישי.

יש לציין כי על אף שמדובר בעוד כחודש, נכון לשעת כתיבת שורות אלה הגישה לאתר אינה אפשרית והגולשים נתקלים בהודעת שגיאה.

"מבחינתי מדובר בסיומה של תקופה, למרות שרשמית מכרנו לוואלה את האתר כבר לפני 4 שנים וסיימתי את תפקידי בחברה", אמר שחר בר דוד, שהיה ממייסדי האתר בעת שהיה חייל בן 20. "אני גאה ב'מקושרים' על האופן שגדל, התפתח, על כך שהגביר את התקשורת, שגרם לחיבורים בין המון אנשים בכל התחומים ועד היום בלא מעט מקומות ניגשים אלי אנשים ומודים על זה שהכירו באתר והתחתנו. שמח שהייתה לנו ההזדמנות להיות חלק מההיסטוריה של האינטרנט הישראלי ובעיקר לגרום לאנשים להיות חברותיים יותר ולחייך".