בעלי השליטה במרתון מוכרים עיקר החזקותיהם ב-66 מ' ש'

סכום זה נעשה לפי שווי של 1.75 שקל למניה - גבוה ב-46% משוויה הבוקר במסחר, ולמרות זאת, נרשמו בה עליות קלות בלבד במהלך היום.

שלישיית בעלי השליטה בחברת מרתון - רפאל סילמן, יצחק רוזן ושרון תוסייה-כהן, יחד עם הדירקטור יוחנן קורמן, חתמו על הסכם למכירת עיקר החזקותיהם בחברה (58%), תמורת כ-66 מיליון שקל.

סכום זה נעשה לפי שווי של 1.75 שקל למניה - גבוה ב-46% משוויה הבוקר (ה') במסחר, ולמרות זאת, נרשמו בה עליות קלות בלבד במהלך היום.

בצד הרוכש עומדת חברת וויי-בוקס (YBOX) השקעות, של יעקב מנחם גורסד, המתכנן להכניס למרתון פעילות בתחום הנדל"ן, לאחר השלמת העסקה.

וויי-בוקס היא חברת יזמות נדל"ן והשקעות, ובאתר האינטרנט שלה היא מציגה פרויקטים שונים למגורים ונכסים מניבים שבהם היא מעורבת ברחבי הארץ.

כחלק מההסכם בין הצדדים, הוענקה למוכרים אופציה לשנתיים לחייב את הרוכשת לרכוש ממנה את יתרת החזקותיהם, כ-3%, תמורת כ-3.5 מיליון שקל נוספים.

שתי ההחזקות המרכזיות של מרתון בשנים האחרונות היו יצרנית המתנעים סולקון ומניות חברת הביומד פרוטליקס, שהניבו לה הון משמעותי ואפשרו חלוקת דיבידנדים נאה.

כיום היא בעלת החזקות מיעוט בחברה הבורסאית די.אן.איי, בחברה הפרטית הייקון וכן יש לה השקעה היסטורית בסטארט אפ מרגן.

אחד מהתנאים להשלמת העסקה הוא העברת השקעותיה בהייקון ובדי.אן.איי ל"מרכז רווח" נפרד שינוהל עבור מרתון על-ידי המוכרים, ללא תמורה.