הטיפ היומי: מפתחת גרסה גנרית לקופקסון שעשויה לזנק 80%

במחלקת המחקר של UBS ממליצים על המניה ב"קנייה" במחיר יעד של 20 דולר

חברת הביוטכנולוגיה Momenta נסחרת בנאסד"ק (סימול: MNTA) ושווי השוק שלה עומד על כ-585 מיליון דולר.

החברה הוקמה בשנת 2001 על בסיס טכנולוגיה שפותחה ב-MIT, ובשנת 2010 היא קיבלה אישור ראשון מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשיווק תרופה שפיתחה בשילוב עם חברת סנדוז, Enoxaparin, גרסה גנרית ל-Lovenox המיועדת לדילול דם. שתי החברות מפתחות יחד גרסה גנרית גם לתרופת הקופקסון של טבע, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.

בתזת ההשקעה שלנו אנו לוקחים בחשבון שהשחיקה בזרם המכירות של ה-Lovenox הגנרי מובן היטב למשקיעי החברה. בנוסף, אנחנו מאמינים גם שלמומנטה יש הזדמנות טובה לקבל אישור לשיווק הגרסה הגנרית לקופקסון בחודש מאי הקרוב.

הפלטפורמה האנליטית החזקה של מומנטה ממצבת אותה היטב להיות אחת משחקניות המפתח בשוק הביוסימילר (גנריקה לתרופות ביולוגיות), ולהערכתנו עובדה זו מוערכת כיום בחסר. בנוסף, למומנטה יש מספיק מזומנים לתמוך במאמצי המחקר והפיתוח שלה בשנים הקרובות, בלי צורך בהשגת מימון נוסף.

השאלות שעומדות על הפרק נוגעות לסבירות ולתזמון האישור וההשקה של קופקסון גנרי, וכן מהו פוטנציאל הצמיחה של מומנטה מעבר ל-Enoxaparin ולקופקסון הגנרי. הסיכון המרכזי הוא סביב קבלת אישור לקופקסון גנרי. כאמור, אנו מאמינים שהסיכוי לקבל אישור הוא טוב.

בשנת 2014, מומנטה צפויה להערכתנו לרשום הכנסות של 146 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה למניה יהיה 10 סנט. 80% מהכנסות החברה יגיעו ממכירת מוצרים והיתר מהכנסות משיתופי פעולה שיש לה.

המלצתנו למניית מומנטה היא "קנייה", ומחיר היעד הוא 20 דולר - פרמיה של כ-80% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם