אימפרבה צונחת עוד 40% בוול סטריט לאחר אזהרת הרווח

מכרה ברבעון בכ-31 מ' ד', לעומת צפי למכירות של כ-36 מ' ד' ■ בשבועיים האחרונים רשמו חלק גדול מהחברות שפונות לשוק הסייבר ירידות חדות

לאחר מספר חודשים של הייפ בשוק ההון סביב נושא אבטחת המידע, ובפרט בתחום הסייבר, הרימה אתמול חברת אימפרבה תמרור אזהרה מפורש. החברה, שבסוף המסחר אמש עמד שוויה על 1.3 מיליארד דולר, פרסמה לאחר סיום המסחר (שעון ארה"ב) הודעה מוקדמת על הביצועים ברבעון הראשון של 2013, ובתוכה הצהרה כי החברה לא תעמוד בתחזיותיה. לאחר פרסום ההודעה, צללה מניית החברה ביותר מ-33% במסגרת המסחר שלאחר הסגירה - והמשקיעים בחברה איבדו כחצי מיליארד דולר. היום המניה ממשיכה צנוח בחדות במסחר בארה"ב.

על פי הודעת החברה, היא מכרה ברבעון הראשון בכ-31 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להיקפי מכירות שבין 36-37 מיליון דולר. כמו כן, דיווחה החברה כי ההפסד התפעולי ברבעון יהיה גדול מהצפוי, וההפסד הנקי יסתכם ב-40-44 סנט למניה, לעומת צפי קודם של החברה להפסד בסדר גודל של 33-37 סנט למניה. מדובר בדיווח שהוא בנטרול הוצאות שאינן תפעוליות (Non-GAAP). תחזיות האנליסטים בוול סטריט העריכו בממוצע הכנסות של כ-36.7 מיליון דולר והפסד נקי של 35 סנט למניה ברבעון.

בבנק ההשקעות אופנהיימר מיהרו היום להוריד את המלצת "תשואת היתר" ממניית החברה ל"תשואת שוק", ולמחוק את מחיר היעד שעמד על 65 דולר. "אנחנו ממשיכים לראות את אימפרבה כמובילת שוק הנישה בתחום ההגנה על בסיסי הנתונים הארגוניים, וכן כמועמדת לרכישה בטווח הארוך ", כותב האנליסט שאול אייל, "אך מאמינים כי עמדה נייטרלית יותר כלפי החברה היא במקום".

המניה איבדה 20% בשבועיים

אימפרבה , שמספקת פתרונות להגנה על המידע בארגונים, נהנתה כמו חברות אבטחת מידע רבות נוספות בחודשים האחרונים משגשוג בוול סטריט. המשקיעים קנו את התקוות כי חברות אבטחת המידע יצליחו להפחית את איום ההאקרים המקצועיים שמרחף מעל עולם האינטרנט, ודחפו מעלה את שווין של חברות כגון FireEye, Proofpoint, פאלו אלטו ואחרות. גם ורוניס הישראלית נהנתה מגל הפופולריות: החברה, שהנפיקה רק לפני מעט יותר מחודש, זינקה ביום המסחר הראשון שלה משווי של כ-520 מיליון דולר ליותר ממיליארד דולר.

ואולם, בשבועיים האחרונים איבדו חלק גדול מהחברות שפונות לשוק הסייבר שיעור ניכר מהשווי שצברו. FireEye לדוגמה, הכוכבת הגדולה של הנפקות הסייבר בשנה האחרונה, צנחה משווי של כ-10 מיליארד דולר לכ-7.8 מיליארד דולר בתום המסחר אמש. ואילו אימפרבה איבדה בשבועיים האחרונים - עוד לפני הקריסה אחרי המסחר אמש - כ-20% משוויה.

הבעיה היא פחות במספרים שאימפרבה סיפקה ויותר במסרים שהעביר המנכ"ל ואחד ממייסדיה, שלמה קרמר: "התוצאות ברבעון הושפעו בעיקר ממחזורי מכירות ארוכים מהצפוי, בעסקאות בסכומים הגבוהים מ-100 אלף דולר", אמר קרמר. "מחזור המכירות הארוך נובע משילוב של תחרות גוברת להזמנות גדולות, עקב צורך בבחינות ואישורים נוספים, וכן מאתגרים בביצועי המכירות בארה"ב".

בסייבר-ארק עוקבים בדריכות

החשש ממספר גדול מדי של חברות אבטחה שנסקו בשנה האחרונה, מעיק על השוק כבר תקופה. על פי חלק מההערכות, בישראל לבדה פועלות מעל ל-200 חברות בתחום שהוקמו בשנתיים האחרונות, חלק גדול מהן קיבל מימון מקרנות הון סיכון. למרות ששוק האבטחה מונע מפחד מתמיד מפני איומים הולכים וגדלים, ברור לכל המעורבים בשוק שיש גבול למספר הפתרונות החדשים שאנשי המחשוב הארגוני יוכלו לקלוט.

באימפרבה מסרו כי הדיווח הסופי על תוצאות הרבעון יהיה ב-1 במאי, והחברה תפרט בשיחת הוועידה בצורה מעמיקה יותר באשר למצב בשוק ולקושי במגמת הביקושים.

מי שבוודאי עוקב בדריכות אחרי ההתרחשויות בשוק, הם אנשי חברת אבטחת המידע הישראלית סייבר-ארק, שבחרה לאחרונה בנקאים לקראת הנפקה שמתוכננת בחודשיים הקרובים, לפי שווי מוערך של 500-600 מיליון דולר.