כלכלני לאומי ממליצים על חשיפת יתר למדדים באירופה

כלכלני בנק לאומי ממליצים על המדדים באירופה ובבריטניה, אך על חשיפת חסר קטנה לארה"ב ■ "רמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני"

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%), וממליצים ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), וחשיפת יתר קלה למדדי המניות של השווקים המתעוררים.

בלאומי מעריכים כי "רמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. תופעה זו מורגשת גם בשוק המקומי, בו עיקר העליות במדדי המניות בשנתיים האחרונות נובעות מעלייה במכפילי הרווח, ולא מעלייה ברווחיות הפירמות".

כמו כן ממליצים בלאומי על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים), ועל החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה, ומח"מ בינוני-קצר.

בנוגע למט"ח, מציינים כלכלני לאומי כי "בהיעדר אירועים חריגים, הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל צפויים להימשך. מאידך, פעולות בנק ישראל עשויות להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין (שנמשכת מתחילת השנה) בחודשים הקרובים, בהשוואה לרמת התנודתיות ששררה במהלך 2013".