תיקון בכל העולם: בורסות אירופה נפלו השבוע ב-3.1%

הנאסד"ק צלל בחמישי בערב ביותר מ-3% - הירידה החדה ביותר מאז 2011 ■ מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-2.4%, ואילו מדד המחירים ליצרן נפל ב-2.3%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים על רקע המפולת אמש בוול סטריט, שם הנאסד"ק רשם את יום המסחר הגרוע ביותר מאז 2011. וול סטריט המשיכה לרדת גם היום בעת המסחר באירופה, בצל הדוחות הכספיים המאכזבים של בנק JP מורגן. מדד Stoxx 600 האירופי איבד היום 1.4% וסגר את השבוע בנפילה של 3.1%.

"לא רק שאנחנו רואים יותר תנודתיות, אנחנו מבחינים גם ברוטציה בסקטורים ויציאה של כספים מסקטורים יקרים יותר כמו טכנולוגיה וצריכה מחזורית. זה מעיד על כך שהמשקיעים רגישים יותר", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Storebrand Asset Management.

יוון אותתה אתמול כי היא עלתה על מסלול ההתאוששות הכלכלית כאשר חזרה לשוק החוב לאחר 4 שנים של הפסקה. ממשלת יוון מכרה אג"ח, בעיקר לטווח ארוך, בהיקף של כ-3 מיליארד אירו (4.2 מיליארד דולר) בריבית של 4.75%. הביקושים עמדו על יותר מ-20 מיליארד אירו.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, ARM נפלה וכך גם מניית Infineon Technologies על רקע החולשה הכללית בסקטור ה-IT. מדד מניות הטכנולוגיה במדד Stoxx 600 יורד בשיעור החד ביותר מכל שאר ענפי המדד.

מניית Thales נפלה לאחר שאנליסט ב-JP מורגן הוריד את ההמלצה למניה ל"נייטרלי" מ"משקל יתר", בטענה כי תחזית ההכנסות של החברה ותוכנית ההתייעלות שלה עד השנים 2017-2018 מאכזבות.

בספרד, מניית Mediaset Espana צנחה לאחר שהבנק השווייצרי קרדיט סוויס הפיץ 3.7% ממניות חברת המדיה שהוחזקו ע"י Promotora de Informaciones, במחיר של 8.08 אירו למניה. כעת, חברת Prisa מחזיקה ב-13.7% מהמניות.

הניקיי צלל 2.4%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים, על רקע הירידות החדות שחתמו את המסחר אמש בוול סטריט, ולאחר פרסום נתוני האינפלציה בסין.

מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-2.4% בחודש מארס, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ולעומת הצפי בשוק שעמד על עלייה של 2.5%. מדד המחירים ליצרן, לעומת זאת, נפל ב-2.3%.

כלכלני HSBC מציינים כי "בשל התנאים הבינוניים של הביקוש והעובדה שהאינפלציה אינה איום בעתיד הנראה לעין, נראה שהבנק המרכזי ימשיך עם מדיניות מוניטרית יחסית מרחיבה על מנת לתמוך בצמיחה".