לפיד בתפילה פרטית: "אנו לא עבדים, אך החירות לא משהו"

שר האוצר מפרסם בפייסבוק תפילה פרטית: "אבינו שבשמיים, אני לא אומר לך שאנחנו לא מודים לך על המדינה הזאת, אבל תן לנו איזו סיבה לשמוח בחג החירות הזה, כי הפכנו לעם מריר, חרוש מצח, עם קמטים עמוקים בצידי הפה"

שר האוצר יאיר לפיד, שידע עליות ומורדות בקדנציה שלו בממשלה, ולמאבקים פוליטיים למכביר, מפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו, תפילה (פרטית) לקראת חג הפסח. בפוסט לפיד נושא תפילה ל"אבינו שבשמיים" שייתן במאמץ אחרון "איזה נס קטן לסיום", כי "אנחנו כבר לא עבדים, אבל גם החירות הזאת לא משהו".

"אבינו שבשמיים, אני לא אומר לך שאנחנו לא מודים לך על המדינה הזאת", כותב לפיד, "אבל תן לנו איזו סיבה לשמוח בחג החירות הזה. משהו קטן, אופטימי, שאפשר יהיה לדבר עליו מעל המצות...כי אולי לא שמת לב, ריבונו של עולם, אבל הפכנו לעם מריר, חרוש מצח, עם קמטים עמוקים בצידי הפה".

לפיד כותב, כי "לעם ישראל די כבר מדם, אש ותמרות עשן. אנחנו זקוקים לשקט כי העולם יצא מדעתו. כבר לא ברור לנו כלום. והבלבול הזה, גם הוא סוג של עבדות. וככל שעוברים הימים, ומתרבות הדקירות, וההפגנות, והנקמות והשנאות, יותר ויותר מתחוור הצורך באיזה פתרון אלוהי. משהו שיגיע מלמעלה ולפחות ירמוז לנו מהי הדרך הנכונה לפתרון".

שר האוצר נושא תפילה לאל שילמד אותנו לחיות בשלום עם עצמנו ושיציל אותנו מעצמנו. "מאז שהכרנו אותך הפכנו לעם עצבני במקצת. לא היינו רוצים, חלילה, לכפות עליך משהו, אבל אולי הגיע הזמן לאיזה תת דיברה חדשה. משהו בסגנון של 'כבד את אביך ואת אמך ואת זכותו של כל אדם לחשוב אחרת ממך'. לא יכול להיות, אבינו שבשמיים, שבכל פעם שיהודי אחד נרצח, יהודי שני חושב שיהודי שלישי אשם. מישהו צריך לשנות לנו את החשיבה".

לפיד התייחס בתפילה הפרטית שפורסמה בפייסבוק לפלסטינים, שמהווים "סלע" על כתפנו. "נכון שאתה לא יכול להרים את הסלע הזה, אבינו שבשמיים, אבל אולי תגלגל אותו קצת הצידה? מפני שהסלע הזה הוא אבן המונחת על ליבנו. אומרים שאי אפשר לעצור מטורף עם סכין הנכנס לבית ספר בירושלים ומנסה לרצוח ילדים. אבל בדיוק בשביל זה אתה כל יכול. אנחנו זקוקים לך באותו מקום שבו תמיד היינו זקוקים לך: כשכל האפשרות האחרות נכשלו".

"האם בשביל זה הוצאת אותנו ממצרים מבית עבדים? האם בשביל זה העברת אותנו את כל הדרך מאנטיוכוס עד היטלר? תגלה לנו נפט במדבר יהודה, תסדר לנו תפנית בשיחות השלום, תמציא לנו איזה שבב מחשבים שרק אנחנו יודעים לעשותו. לא חשוב מה. אנחנו צריכים שתעזור לנו, אלוהינו, בעיקר באהבה. מפני שאם נרגיש, איכשהו, שאתה אוהב אותנו, אולי נלמד שוב לאהוב את עצמנו", כותב השר בתפילה.

"אבינו שבשמיים, זו דרישה מטורפת במקצת, אבל לכבוד החג, היינו רוצים רגע אחד של שקט מוחלט. עברה עלינו תקופה קשה לאחרונה, והיא לא השפיעה עלינו טוב. אנחנו רוצים רגע אחד, שבו איש לא יאמר דבר. רגע של תום וטוהר, ללא חדשות, ללא שינויים, ללא מחשבה. רגע שבו יובטח לנו, מראש, ששום דבר לא יקרה. רגע נקי מחטא, לא אלוהי במיוחד, שאין שום מסקנה בסופו. רגע אחד של שלווה מוחלטת, בתוך עולם מטורף. רגע שבו יהיה כל אדם לעצמו. רגע שלדתיים אין זכויות עליו, ולחילונים אין מה לחשוש ממנו. רגע שבו יוכל כל אחד לבחור את האלוהים שלו, ולהבין אותו כמו שבא לו. רגע אחד, אלוהינו ואלוהי אבותינו, זו לא דרישה גדולה מדי. ואז, כנראה, דיינו", סיכם לפיד את תפילתו.