נעילה חיובית בוול סטריט; סיטי עלתה 4.4% לאחר הדוחות

סיטי היכה את התחזיות בדוחות הרבעון הראשון; יחתוך 300 עובדים בחטיבת ניירות הערך ■ המכירות הקמעונאיות עלו ב-1.1% בחודש מארס, מעל הצפי בשוק ■ המלאים העסקיים עלו ב-0.4% בפברואר - מתחת לצפי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים, חרף הגאות במתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה, ובהמשך לנעילה חיובית במרבית בורסות אירופה. לפני ואחרי הפתיחה פורסמו נתוני מאקרו ודוחות חיוביים שתמכו בכיוון המסחר. מניות הביוטק והטכנולוגיה התאוששו היום והובילו את מדד הנאסד"ק לעלייה של כ-0.6%, לאחר שבשבוע החולף הוא רשם ירידות חדות.

מדדי וול סטריט סגרו ביום שישי האחרון בירידות חדות. מדד הנאסד"ק ירד מעל ל-3% - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2011. הדאו ג'ונס איבד בשבוע החולף 2.3% מערכו. הסיבה - ההורדה הדרמטית של תחזיות הצמיחה עבור רווחי החברות ברבעון השני והשלישי, בייחוד במניות הטכנולוגיה.

בזירת המאקרו פורסמו לפני הפתיחה (15:30) המכירות הקמעונאיות לחודש מארס, שעלו ב-1.1%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 0.8%. המכירות הקמעונאיות בניכוי כלי רכב עלו ב-0.7%, מעל הצפי שעמד על עליה של 0.5%.

אחרי הפתיחה (17:00) פורסם דוח המלאים במגזר העסקי לפברואר (Business Inventories) שעלה ב-0.4%, מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של כ-0.6%, לאחר עלייה של 0.4% בינואר.

בגזרת הדוחות הרבעוניים, סיטיגרופ דיווח לפני פתיחת המסחר על עלייה ברווח הנקי לרמה של 3.9 מיליארד דולר או 1.23 דולרים למניה ברבעון הראשון של 2014. זאת בהשוואה לרווח של 3.8 מיליארד או 1.29 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. לפי הנתונים, הרווח המתואם למניה עמד על 1.3 דולרים, בעוד ההכנסות ירדו ב-1% לרמה של 20.1 מיליארד דולר, לעומת 20.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2013. אנליסטים ציפו לרווח של עד כ-1.15 דולרים למניה על הכנסות של 19.5 מיליארד דולר.

עוד לפני הדוחות, היום פורסם כי סיטי, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, יחתוך 200-300 עובדים מחטיבת ניירות הערך במטרה לצמצם הוצאות. הפיטורים יהוו צמצום של כ-2% ממצבת כוח האדם של חטיבת השווקים הגלובליים. סיטי מעסיק 251 אלף עובדים סה"כ.

ביום שישי דיווחו הבנקים JP מורגן , שפיספס את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות ואף רשם ירידה ברווחים, כמו גם וולס פארגו , שהציג תוצאות שעקפו את צפי האנליסטים בוול סטריט.

היום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי גוגל רכשה את טייטאן איירוספייס, יצרנית מל"טים סולאריים שמוסגלים לשהות באוויר מספר שנים, זאת במטרה לספק גישה לאינטרנט במקומותבעולם שלא קיימות תשתיות. היקף העסקה לא דווח.

יצרנית התרופות גלקסו-סמית-קליין עומדת בפני חקירה פלילית בפולין באשמת שוחד לכאורה שנתנה לרופאים שיקדמו את התרופה שלה לאסטמה, Seretide, כך לפי דיווח ב-BBC.

רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום יספקו גז טבעי נוזלי (LNG) לכוויית ב5-6 השנים הקרובות, בהיקף של כ-2.5 מיליון טון בשנה.

הרבלייף (סימול HLF) צנחה ב-14% ביום המסחר הקודם בוול סטריט, על רקע דיווחים כי ה-FBI והתובע הכללי של ניו-יורק חוקרים את החברה בחשד לעבירה על תקנות ההגבלים העסקיים.