הבורסות באירופה סגרו בירידות בעקבות ההסלמה באוקראינה

הדיווחים על כניסת כוחות רוסיים לערים במזרח אוקראינה העמיקו את הירידות, והמניות מחקו את העליות מתחילת השנה ■ הירידה בסנטימנט הכלכלי בגרמניה תרמה גם היא לירידות ■ מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, והמניות מחקו את העליות שלהן מתחילת השנה, לאחר דיווח כי כוחות רוסיים נכנסו לערים במזרח אוקראינה, ולאחר שמדד האמון הגרמני לא עמד בתחזיות הכלכלנים.

מדד Stoxx 600 האירופי ירד בכ-1%, וירידות משמעותיות נרשמו גם בכל המדדים המובילים האחרים.

ענקית המזון השוויצרית, חברת נסטלה, דיווחה על ירידה של 5.1% במכירות, לרמה של 20.82 מיליארד פרנק שוויצרי, נמוך מהצפי של האנליסטים שעמד על 21.32 מיליארד פר"ש.

בתחום המקרו, בבריטניה התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שרשם ירידה לרמה של 1.6% (ב-12 החודשים האחרונים) - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2009. בגרמניה התפרסם נתון ה-ZEW הבודק את הסנטימנט בכלכלה, שרשם ירידה ל-43.2 נקודות לעומת צפי ל-46.3 נקודות ו-46.6 נקודות בסקר הקודם.

עם זאת בגוש האירו כולו עלה ה-ZEW ל-61.2 נקודות לעומת 60.7 נקודות בסקר הקודם.

בבורסות אסיה (ג') ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו עולה ומנגד שנחאי והונג קונג יורדות. אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות לאחר שסיטי דיווחה על תוצאות טובות מהצפי ברבעון הראשון.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול כאמור בעליות שערים, חרף הגאות במתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה, ובהמשך לנעילה חיובית במרבית בורסות אירופה. לפני ואחרי הפתיחה פורסמו נתוני מאקרו ודוחות חיוביים שתמכו בכיוון המסחר.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש מארס, שעלו ב-1.1%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 0.8%. המכירות הקמעונאיות בניכוי כלי רכב עלו ב-0.7%, מעל הצפי שעמד על עליה של 0.5%.

בגזרת הדוחות הרבעוניים, סיטיגרופ דיווח לפני פתיחת המסחר על עלייה ברווח הנקי לרמה של 3.9 מיליארד דולר או 1.23 דולרים למניה ברבעון הראשון של 2014. זאת בהשוואה לרווח של 3.8 מיליארד או 1.29 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. לפי הנתונים, הרווח המתואם למניה עמד על 1.3 דולרים, בעוד ההכנסות ירדו ב-1% לרמה של 20.1 מיליארד דולר, לעומת 20.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2013. אנליסטים ציפו לרווח של עד כ-1.15 דולרים למניה על הכנסות של 19.5 מיליארד דולר.

"יש חדשות טובות מארה"ב גם בתחום נתוני המאקרו וגם בדוחות הכספיים. מצד שני, המתיחות הגוברת באוקראינה מעיבה על המסחר", אמר לבלומברג Ray Attrill, מנהל השקעות בסידני.

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק עלייה חדה לאחר הירידות של השבועות האחרונים. גם מניות סוני ומיצובישי אלקטריק בלטו בעליות.