נעילה חיובית באירופה; האבטלה בבריטניה בשפל של 5 שנים

שיעור האבטלה בבריטניה ירד ל-6.9% בפברואר ■ בסין דווח היום כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-7.4% ברבעון הראשון של 2014, לאחר צמיחה של 7.7% ברבעון האחרון של 2013

עליות שערים נרשמו היום (ד') בבורסות אירופה, לאחר פרסומי מאקרו ודוחות כספיים של חברות מובילות.

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס דיווח הבוקר על צניחה של 34% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2014, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 859 מיליון פרנק שוויצרי לעומת צפי אנליסטים ל-1.15 מיליארד פר"ש. הנהלת הבנק מסרה כי היא ממשיכה להתמקד בפתרון המחלוקות מול הרשויות בארה"ב.

בזירת המאקרו פורסם היום שיעור האבטלה בבריטניה, שירד ל-6.9% בפברואר (שנתי), שפל של 5 שנים ומתחת לצפי בשוק שעמד על רמה של 7.2%. במקביל באיטליה פורסם המאזן המסחרי לחודש פברואר, שהצביע על התרחבות העודף המסחרי למרות ירידה בהיקף היצוא בהשוואה לחודש ינואר.העודף המסחרי של איטליה הסתכם ב-2.6 מיליארד אירו, בהשוואה לעודף מסחרי של מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, פורסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, שעלה בהתאם לצפי בשוק ב-0.5% בחודש מארס, ולאחר עלייה בשיעור זהה בחודש פברואר. נזכיר, כלכלנים רבים חוששים מפני התפתחות דיפלציה בגוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית אף קראה לבנק המרכזי האירופי לפעול בנושא.

באסיה נרשמו היום עליות לאחר סגירה חיובית בסיומו של יום תנודתי בוול סטריט. נתוני מאקרו חלשים יחסית בסין לא השפיעו על המסחר בצורה משמעותית.

יום מסחר תנודתי במיוחד בניו יורק הסתיים אמש (ג') בעליות שערים. זאת לאחר פתיחת מסחר אופטימית, בעקבות דוחות חיוביים של קוקה קולה ושל ג'ונסון אנד ג'ונסון. בהמשך המסחר, בעקבות ידיעות על כניסת כוחות רוסיים לערים במזרח אוקראינה ונעילה שלילית באירופה, עברו המדדים לירידות שערים, והמשקיעים החלו לחפש מקלט באיגרות החוב הממשלתיות, שרשמו בעקבות כך ירידת תשואות. גורם נוסף לירידות היה החשש מהאטת הצמיחה בסין.

לפני פתיחת המסחר בארה"ב התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שעלה ב-0.2%, לעומת צפי לעלייה של 0.1%. הגורמים העיקריים לעלייה היו מחירי המזון והדיור להשכרה, שקיזזו את הירידה במחירי הדלק. בהמשך נשאה דברים יו"רית הפד, ג'נט ילן. נגידת הבנק המרכזי אמרה כי "ייתכן שיהיה צורך להעלות את רף הסטנדרטים הנדרשים מהבנקים הגדולים בנושאי ההון והנזילות".

בסין דווח היום כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-7.4% ברבעון הראשון של 2014, לאחר צמיחה של 7.7% ברבעון האחרון של 2013. כלכלנים ציפו לצמיחה של 7.3%. מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר בסין בששת הרבעונים האחרונים.

מניית סופטבנק זינקה בטוקיו לאחר שעליבאבא דיווחה על רבעון נוסף של שיפור ברווח. יאהו יפן עלתה ב-3.9% לאחר שיאהו היכתה את תחזיות וול סטריט, ודיווחה אמש על הכנסות של 1.09 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בתגובה, המניה זינקה בכ-6.8% במסחר המאוחר. יאהו הרוויחה כ-311.6 מיליון דולר ברבעון, 29 סנט למניה, ו-38 סנט למניה ללא פריטים חד פעמיים. זאת לעומת צפי אנליסטים לרווח של 37 סנט למניה.