קבוצת דלק מוכרת השליטה בריפבליק ב-121 מיליון דולר

העסקה משקפת לריפבליק שווי של כ-220 מיליון דולר

קבוצת דלק מוכרת השליטה בחברת הביטוח ריפבליק. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי חברת הבת דלק קפיטל חתמה על הסכם למכירת השליטה - 55% מהון המניות של ריפבליק, בתמורה לסך של כ-121 מיליון דולר.

העסקה משקפת לריפבליק שווי של כ-220 מיליון דולר.

לרוכשים ניתנה אופציה לרכישת יתרת הון המניות של ריפבליק (45%), למשך שנתיים ממועד השלמת העסקה וזאת בהתאם למנגנון שנקבע בהסכם. תמורת המימוש של האופציה, ככל שתמומש, תהיה 99 מיליון דולר בתוספת ריבית שנתית בשיעור של 6.5%.

50% מהתמורה תשולם במזומן והיתרה תועמד כהלוואה לרוכשים למשך 3 שנים הנושאת ריבית של 6.5% לשנה שתשולם באופן שוטף. כל המניות שימכרו יועמדו כבטוחה כנגד ההלוואה. השלמת העסקה כפופה להשגת אישורים רגולטוריים של הרוכשים וכפופה למספר תנאים מתלים אחרים.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד, ציין כי "המהלך נעשה בהתאם לתוכנית האסטרטגית של קבוצת דלק להתמקד בתחומי חיפושי הגז. תזרים המזומנים מהעסקה יהיה נקי מכל פירעון חוב שכן המניות חופשיות מכל חוב ולכן יגדיל את קופת המזומנים של החברה".

באוגוסט 2006 רכשה קבוצת דלק את ריפבליק (Republic) בתמורה ל-290 מיליון דולר. אז, ונכון גם להיום, מדובר ברכישה הגדולה ביותר של חברת ביטוח זרה על ידי חברה ישראלית. את הרכישה ביצעה קבוצת דלק באמצעות חברת הבת דלק קפיטל, זרוע הפיננסים של הקבוצה. מאז ועד היום ניסתה דלק למכור את ההחזקה בריפבליק כמה פעמים, שלא צלחו.

לקבוצת דלק פעילות נוספת ונפרדת בענף הביטוח: הקבוצה מחזיקה בשליטה בקבוצת הפניקס, גם באמצעות דלק קפיטל.