קריימר: מכה קשה כמעט יותר מ-10 מכות מצרים - פוגעת בשוק

הפרשן הכלכלי של CNBC הזהיר בתוכנית היומית שלו מפני "מגפת" ההנפקות הראשוניות לציבור (IPOs) שמציפה את וול סטריט ■ לדבריו, ההנפקות הראשוניות "מציבות לחץ אמיתי לירידות, לא רק באותן מניות אלא על השוק כולו"

"זהו לא פסח שמח בשווקים", כך מצהיר הפרשן הכלכלי של CNBC, שהזהיר בתוכנית היומית שלו מפני "מגפת" ההנפקות הראשוניות לציבור (IPOs) שמציפה את וול סטריט. להערכתו, הן גורמות לעיוותים חמורים בשוק ומכבידות עליו.

"לשוק הזה יש מחלה", הזהיר קריימר בתוכנית היומית שלו Mad Money, ששודרה מוקדם יותר השבוע. "נפגענו ע"י 'מגפה' של הנפקות ראשוניות לציבור, שעדיין לא חלפה. בשביל אלו מכם שחוגגים את חג הפסח, מגפת ה-IPOs היא גרועה יותר ממכות הארבה והצפרדע ב-10 מכות מצרים - אם כי אינה נוראית כמו מכת הבכורות".

קריימר הוסיף וביקר בחריפות את נושא ההנפקות הראשוניות בוול סטריט. "שוק המניות הוא כמו כל שוק אחר. הכל סובב סביב היצע וביקוש", הסביר הפרשן הפופולרי. "כאשר אתה מציף את השוק עם יותר מדי היצע, נניח באמצעות זרם בלתי פוסק של IPOs, זה מציב לחץ אמיתי לירידות, לא רק באותן מניות אלא על השוק כולו".

קריימר ציין כי לפי נתונים של חברת ריינסנס קפיטל, ברבעון הראשון של השנה 64 חברות הפכו לציבוריות וגייסו כ-6.1 מיליארד דולר. "מדובר בפי שתיים יותר הנפקות ראשוניות מאשר ברבעון הראשון של 2013", לדברי קריימר.

קריימר ציין בנוסף כי "מגפת" ההנפקות "היכתה" במיוחד בסקטור הביוטק, כאשר טען כי במחינה היסטורית בסקטור זה קיימות בערך 12 הנפקות ראשוניות בשנה ואילו ברבעון הראשון לבדו היו כמעט כפליים מכך. "לא פלא שמניות הביוטק נפלו בחמשת השבועות האחרונים ובממוצע השילו מערכן כ-22%", אמר קריימר.