בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של עד כ-1%

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת ■ נתוני מאקרו חיוביים בסין ובארה"ב ■ SAP דיווחה על ירידה בהכנסות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ומגמה חיובית אתמול במסחר בוול סטריט. הסוחרים מגיבים מצד אחד לשטף נתונים שפורסמו אתמול באירופה וארה"ב ומצד שני למתיחות הגואה בין רוסיה לאוקראינה.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות בשיעור מירבי של 1.3%, על רקע נאומה האופטימי של יו"ר הפד ג'נט ילן שאמרה כי הבנק המרכזי נשאר נחוש לתמוך בכלכלה ובשווקים ככל שיידרש. המשקיעים בוחנים את נתוני המאקרו בארה"ב ובסין, שרובם הצביעו על שיפור בפעילות הכלכלית.

חברת SAP, חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בגרמניה ואחת מהחברות הגדולות בעולם, ירדה בכ-1% לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות מרשיונות תוכנה חדשים ברבעון הראשון של השנה. מניית Akzo Nobel NV, צוללת בכ-4% לאחר שפרסמה דוחות שלא עמדו בתחזיות המוקדמות. מנגד, מניית Actelion עקפה את התחזיות ודיווחה על עלייה בהכנסות ברבעון הראשון ומטפסת ביותר מ-2%.

ירידה בהשקעות בסין

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת בהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט ועל רקע נתוני מאקרו חיוביים ברובם שפורסמו אתמול והיום. בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על פתיחה שלילית.

בסין פורסם היום כי ההשקעות מחוץ הסתכמו במארס ב-12.24 מיליארד דולר, ירידה של 1.5% לעומת אשתקד, אך עלייה של 44% לעומת החודש הקודם. ברקע יש הערכות כי הממשל בסין ימשיך לתמוך בהתאוששות כדי לעצור את ההאטה בכלכלה. בארה"ב התחלות הבנייה עלו במארס בקצב המהיר ביותר מזה 3 חודשים אך מעט מתחת לצפי; התפוקה התעשייתית עלתה במארס מעל הצפי בשוק; וספר הבז' הצביע על שיפור בפעילות הכלכלית ב-10 מתוך 12 מחוזות הפד'.

מדד MSCI אסיה עולה בכ-0.1% בהונג קונג - 9 מתוך 10 קבוצות התעשייה במדד עולות. "יש סימנים לשיפור הדרגתי בכלכלה הגלובלית והתנאים המוניטרית בעולם מאפשרים את השיפור", אמר שיין אוליבר מ-AMP Capital Investors. "המגמה החיובית בשווקים צפוייה להימשך", לדבריו.

בין המניות שבלטו, נציין את יצרנית משחקי האונליין GungHo, שזינקה לאחר דוחות טובים. יצרנית המצלמות Canon רשמה עליות על רקע זינוק של 50% ברווחי הרבעון.

מנגד, מניית חברת Citic Pacific ירדה בהונג קונג על רקע מגעים לרכישת חטיבת הבנקאות והברוקראג' מהחברה האם שלה ב-36 מיליארד דולר.