עדיין לא "טוויטר הסינית": אכזבה בהנפקת Weibo בוול סטריט

הרשת החברתית הסינית גייסה אמש 285.6 מיליון דולר ולא הצליחה למכור את כל המניות שהציעה לציבור ■ מניות החברה תומחרו ב-17 דולר למניה, בטווח הנמוך של היעד שהציבה (17-19 דולר), מה שמעניק לה שווי של 3.46 מיליארד דולר

הרשת החברתית הסינית Weibo, שזכתה לכינוי "טוויטר הסינית", רשמה אכזבה בהנפקה הראשונית לציבור (IPO) בוול סטריט אמש. החברה גייסה 285.6 מיליון דולר ולא הצליחה למכור את כל המניות שהציעה לציבור. מניות החברה תומחרו ב-17 דולר למניה, בטווח הנמוך של היעד שהציבה (17-19 דולר), מה שמעניק לה שווי של 3.46 מיליארד דולר.

Weibo, שמשמעות שמה הוא "מיקרו-בלוג", תכננה למכור בהנפקה הראשונית 20 מיליון מניות, ובפועל מכרה רק 16.6 מיליון מניות, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". החברה צפויה להתחיל להיסחר היום תחת הסימול WB בבורסת הנאסד"ק.

"וויבו היא הימור פרוע, מבנה הבעלות שלה בעייתי", אמר קית' פיצג'רלד, אסטרטג השקעות ב-Money Map Press. "לקולם של הצרכנים בסין יש השפעה, הם אוהבים פרסומות (מנוע הצמיחה העתידי של וויבו), ולכן אני צופה שינוי לטובה בסנטימנט שלהם לגבי וויבו", לדבריו.

ווייבו הפסידה יותר מ-47 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014 - יותר מכפול מבתקופה המקבילה אשתקד, ולמרות זאת בוול סטריט ציפו כי ההנפקה הראשונית שלה תהיה "להיט" בקרב המשקיעים. החברה הוקמה ב-2010 ונכון להיות יש לה 129.1 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ב-190 מדינות בעולם, כך לפי התשקיף שהגישה ל-SEC. אנליסטים צפו כי וויבו תהפוך ל"תופעה תרבותית" (cultural phenomenon) וכי היא תייצר ינוי חברתי עמוק בסין. ימים יגידו.