רציו נכנסת כשותפה ב-20% ברישיונות "שרה" ו"מירה"

רציו היא אחת מהשותפות בקידוח "לוויתן", והשותפות ב"מירה" ו"שרה" הן הכשרה אנרגיה שבשליטת נמרודי ומודיעין שבשליטת סולטן, כמו גם עמנואל אנרגיה ■ השותפות בקידוחים יחפשו מפעיל חדש במקום GGR

לאחר מו"מ של יותר מחודשיים, שותפות הגז-נפט רציו נכנסת כשותפה רשמית לרישיונות "שרה" ו"מירה". רציו היא אחת מהשותפות בקידוח "לוויתן" (15%), והשותפות ב"מירה" ו"שרה" הן הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי ומודיעין שבשליטת צחי סולטן, כמו גם עמנואל אנרגיה.

רציו, שבשליטת משפחות לנדאו ורוטלוי ובניהולו של יגאל לנדאו, תקבל נתח של 20% מרישיונות החיפוש ותקבל מכל אחת מהשותפות חלק יחסי מהזכויות, בהתאם לחלקה היחסי של כל שותפה ברישיונות בתוספת חלק יחסי בגין חלקה של מפעילת הקידוח GGR (רש"ת: GeoGlobal Resources), ובמקומה השותפות יחפשו מפעיל חדש. הזכויות המועברות לא יהיו כפופות לתמלוגי העל.

לאחר העברת הזכויות השליטה ב"מירה" ו"שרה" תתחלק בין עמנואל אנרגיה - 17.7%, עמנואל אנרגיה חיפושי גז ונפט - 14.6%, הכשרת היישוב - 5%, מודיעין - 23%, אי.די.בי פתוח - 4.425%, אי.פי.סי. נפט וגז - 10.7%, המפעילה GGR תחזיק ב-5% ורציו ב-20% כאמור.

השותפות יפעלו לאיתור מפעיל חדש לקידוחים במקום GGR והמפעיל שייבחר יקבל 25% מהזכויות בקידוחים. אם רציו היא זו שתשיג מפעיל היא תקבל עוד 5% מהזכויות ב"מירה" ו"שרה".

במקרה שתהיה ברישיונות תגלית מסחרית, רציו תשלם לשותפים 10% מההכנסות שיהיו לה ממכירת נפט או גז מהרישיונות ולאחר החזר הוצאותיה בקשר עם הרישיונות, עד לסכום מצטבר של כ-12.3 מיליון דולר.

רציו התחייבה לבצע, על חשבונה, בחינה מחודשת של הממצאים השונים ברישיונות וזאת בתוך 29 יום ממועד חתימת ההסכם. כזכור, בספטמבר 2012 פורסם כי קידוח "מירה" נכשל וכי אין בו סימני גז משמעותיים בשכבת המטרה. השותפות דיווחו אז כי "הקידוח הגיע לעומקו האנכי סופי (כ-5,200 מטר). במהלך הקידוח המפעיל ביצע בדיקות לוגים. תוך כדי קדיחה בהם לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים. בנקודת הקידוח נמצאו חולות באיכות גבוהה מגיל המיוקן ('חולות תמר'), אך רוויים במים". בסוף אוקטובר דווח גם על כישלון בקידוח למטרת הגז ב"שרה". עלות הקידוח הסתכמה ביותר מ-100 מיליון דולר.