המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; גוגל נפלה 3.6%

קרי ולברוב חתמו על הסכם להרגעת המצב באוקראינה ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ומדד הייצור של פילדלפיה הפתיעו לטובה ■ מצעד המדווחות: גולדמן זאקס ומורגן סטנלי עקפו התחזיות ■ Weibo הסינית זינקה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה, ודבריהם של שרי החוץ של ארה"ב ורוסיה בנוגע למצב באוקראינה. נתוני המאקרו ועונת הדוחות לרבעון הראשון עדיין במוקד.

אתמול ננעל המסחר בעליות שערים של יותר מ-1%, בעקבות דבריה של יו"ר הפד ג'נט יילן שאמרה כי "התחזית של הפדרל ריזרב ושל כלכלנים רבים בנוגע לחזרה לתעסוקה מלאה וליציבות מחירים עד סוף 2016 מתקבלת על הדעת".

מעבר לכך, המשקיעים שאבו עידוד משטף נתוני מאקרו מהותיים במרכזם ספר הבז' הבוחן את השינויים הכלכליים ב-12 מחוזות הפד בחודשים האחרונים. על-פי הדוח, 10 מתוך 12 מחוזות הפד דיווחו על שיפור, בעוד מחוזות קליבלנד וסנט לואיס דיווחו על ירידה בהיקף הפעילות הכלכלית.

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה לעמוד במוקד תשומת הלב. יותר מ-300 תושבים פרו רוסים תקפו הלילה את הבסיס הצבאי בחצי האי קרים ו-3 מהם נהרגו. היום נפגשו בז'נבה שורה של דיפלומטים רוסים עם עמיתיהם מארה"ב ואירופה, בניסיון להגיע לעמק השווה. במסיבת עתונאים משותפת, אמרו ג'ון קרי וסרגיי לברוב כי ישנו הסכם להרגעת המצב באוקראינה והמנעות מאלימות. לברוב אמר כי לרוסיה אין רצון להכנס לאוקראינה בצורה צבאית. נשיא רוסיה, פוטין, אמר היום במסיבת עיתונאים כי הוא מקווה שרוסיה לא תיאלץ להשתמש בכוח במטרה להגן על האינטרסים שלה במזרח אוקראינה.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעלה ב-2,000 ל-304 אלף, עלייה קלה מהנתון הקודם שהיה הנמוך ביותר מאז 2007. אנליסטים צפו עלייה למספר של 315 אלף.

לאחר פתיחת המסחר (17:00) התפרסם מדד הייצור של פילדלפיה, שטיפס באפריל לרמה של 10 נקודות, מעל התחזיות בשוק שעמדו על קריאה של 9.6 נקודות ולאחר שבמארס המדד עלה לרמה של 9 נקודות.

גוגל ו-IBM פספסו

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2014. בשורת ההכנסות גוגל דיווחה על 15.42 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-15.52 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה גוגל על רווח של 6.27 דולר למניה, מעט פחות מהצפי של 6.36 דולר למניה.

גם IBM לא עמדה בתחזיות ודיווחה על הכנסות של 22.48 מיליארד דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והרמה הנמוכה ביותר להכנסות רבעוניות מאז 2009. האנליסטים צפו לחברה הכנסות של 22.91 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-2.38 מיליארד דולר שהם 2.29 דולר למניה, ירידה של 21% לעומת הרווחים ברבעון הראשון ב-2013 ומתחת לתחזיות האנליסטים לרווח למניה של 2.54 דולר.

הרשת החברתית הסינית Weibo (סימול: WB), שזכתה לכינוי "טוויטר הסינית", אמנם רשמה אכזבה בהנפקה הראשונית לציבור (IPO) בוול סטריט אמש, כאשר גייסה 285.6 מיליון דולר ולא הצליחה למכור את כל המניות שהציעה לציבור, אולם היום היא זינקה במהלך המסחר.

מורגן סטנלי פרסם את תוצאותיו ברבעון הראשון היום לפני פתיחת המסחר, ודיווח על עלייה של 63% ברווח הנקי ל-1.46 מיליארד דולר או 74 סנט למניה, מעל הצפי בשוק שעמד על רווח של 60 סנט למניה. הכנסות הבנק עלו ב-10% והסתכמו בכ-8.93 מיליארד דולר. בתוך כך, הבנק הודיע על תוכנית לרכישה עצמית של מניותיו בהיקף של עד מיליארד דולר.

גם בנק ההשקעות הגדול ביותר בארה"ב, גולדמן זאקס , פרסם תוצאותיו לפני פתיחת המסחר ודיווח על ירידה של 10% ברווח הנקי לרמה של 2.03 מיליארד דולר או 4.02 דולרים למניה ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרווח של 2.26 דולרים או 4.29 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות נפלו ב-8% ל-9.33 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווח של 3.48 דולרים למניה על הכנסות של 8.66 מיליארד דולר.

מצעד המדווחות ממשיך היום גם עם ג'נרל אלקטריק , שדיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח של 3.3 מיליארד דולר או 33 סנט למניה, זאת לעומת צפי לרווח של 32 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-2% ברבעון הראשון והסתכמו ב-34.2 מיליארד דולר.

טבע הגיעה להסדר עם פייזר בנוגע לגרסה גנרית לתרופה לטיפול בכאבים, לפיו תוכל להשיק את הגרסה הגנרית לתרופה החל מדצמבר 2014, או מוקדם יותר בכפוף לנסיבות מסוימות. היקף המכירות השנתיות של התרופה עומד על כ-2.2 מיליארד דולר.