אבנים, זיקוקים וגז מדמיע בהר הבית

5 צעירים ניסו לטפס על חומת הר הבית ונעצרו ■ צעירים ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים, והשוטרים השיבו בגז מדמיע ■ ח"כ מירי רגב ביטלה את ביקורה המתוכנן בהר הבית מחשש למהומות

שוב לא שקט בהר הבית: משטרת ירושלים הגבירה את הכוננות באתר מחשש להפרות סדר. במהלך הלילה נעצרו חמישה צעירים ערבים, כשניסו על פי החשד לטפס על החומה המזרחית ולהיכנס להר הבית. בשעות הבוקר אירעו עימותים בהר הבית, לאחר שצעירים ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים, והמשטרה השיבה לעברם בגז מדמיע.

החמישה נעצרו כשברשותם גז מדמיע והועברו לחקירה במרחב דוד. בסיום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר במשטרת ירושלים, בראשות מפקד המחוז ניצב יוסי פריינטי, החליט מפקד המחוז לאשר כניסת גברים מעל גיל 50 בעלי תעודות זהות כחולות בלבד לתפילה בהר הבית ונשים בכל גיל. ההחלטה התקבלה לאור כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר בהר הבית.

"כוחות משטרה הפרוסים מאז שעות הבוקר המוקדמות ישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים", נמסר מהמשטרה, שהדגישה כי הר הבית פתוח למבקרים.

ח"כ רגב ביטלה את ביקורה באתר

במקביל, ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) ביטלה הבוקר את עלייתה להר הבית, שתוכננה להיערך היום. רגב, יו"ר ועדת הפנים, הבהירה כי הסיבה לביטול הביקור היא החשש להפרות סדר בשל המתיחות הגבוהה באזור.

"לאור העובדה שכוונתי לעלות להר הבית במסגרת ביקור פתע נחשפה, ומכאן שיש חשש כי הדברים יביאו להתחממות היצרים סביב ההר, החלטתי שלא להגיע כלל לסביבת ההר", מסרה רגב.

עם זאת, ח"כ רגב הדגישה כי המצב הקיים בהר הבית הוא "אפליה לרעה". "לא ייתכן שהערבים יפעילו במקום טרור והחשש מכך יביא את המשטרה לסגור את ההר רק בפני יהודים בעוד ערבים עולים אל ההר ללא על הפרעה", הוסיפה.