חיל האוויר תקף ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות

כלי טיס של חיל האוויר תקפו 3 אתרים של חמאס והג'יהאד האסלאמי בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי הדרום; לא ידוע על נפגעים בתקיפה ■ בשעות הבוקר נורו 9 רקטות לעבר שדרות ועוטף עזה ■ אחת הרקטות התפוצצה בשטח פתוח בעיר, מבלי לגרום לנפגעים

מתיחות בדרום: כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (ב') בשעות הצהריים מספר יעדי טרור ברצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטות הבוקר לעבר יישובי עוטף עזה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בתקיפות.

מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו שני יעדי טרור בדרום רצועת עזה ויעד נוסף הותקף במרכז הרצועה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם", נמסר.

קודם לכן דווח כי בתקיפה נפגעו אתרים של חמאס וג'יהאד אסלאמי בעזה, בדיר אל בלאח ובחאן יונס.

מאז שעות הבוקר נורו תשע רקטות לעבר שדרות ויישובים נוספים בסביבה. מרבית הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור שדרות ובתחומי המועצה האזורית שער הנגב, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, אך רקטה אחת התפוצצה בכביש בשדרות וגרמה נזק קל למספר מבנים סמוכים.

בעקבות הירי הוקפצו שני מסוקי קרב שסיירו מעל צפון רצועת עזה וביצעו ירי הרתעתי לעבר מספר נקודות חשודות. במקביל, בשעות הבוקר נמסר כי פלסטינים ירו רקטת RPG לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית באזור גדר המערכת בדרום. בתגובה ביצע הכוח ירי מרגמות למרחב. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הם "רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון".

במקביל ממשיכים תושבי שדרות להתכונן לחגיגות המימונה שייערכו הערב בעיר. גורם בכיר בעירייה הבהיר: "החגיגות יימשכו כרגיל, לא ניתן לטרוריסטים לשבש לנו את שגרת החיים. מבחינתנו אין שינוי בהוראות ואנחנו קוראים לכל התושבים לחזור לשגרה", אמר הגורם.

"במתנ"ס בעיר תיערך הערב המימונה העירונית המסורתית וראש העיר קורא לכולם לבוא לחגוג איתנו. מדובר באירוע חמור מאוד", הבהיר הגורם, אך הוסיף כי לא נרשמה בהלה של ממש בעיר, שכבר הורגלה למטחי הירי מהרצועה. "אנחנו סומכים על כוחות הביטחון ועל צה"ל שיעשו עבודתם להחזיר את השקט".