נעילה חיובית באירופה: "התאוששות הכלכלה העולמית תימשך"

עליות שערים בוול סטריט ■ עלייה בביטחון הצרכנים בגוש האירו ■ חששות מהחרפת המצב באוקראינה והטלת סנקציות נוספות על רוסיה ■ מניית אולימפוס עלתה זינקה בטוקיו, יונדאי מוטור איבדה מערכה בסיאול

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות שערים, בפתיחת שבוע מקוצר, על רקע עליות בסקטור הבריאות ושיפור בביטחון הצרכנים בגוש האירו. מדד הדאקס טיפס בכ-2% בעוד הבורסות בלונדון, מדריד ומילאנו, טיפסו ביותר מ-1%.

סקטור הבריאות עולה במהלך המסחר באירופה, על רקע המיזוג בין GlaxoSmithKline וחברת נוברטיס. נוברטיס רוכשת את שירותי האונקולוגיה של GSK עבור 13.5 מיליארד דולר. GSK תשלם 7.1 מיליארד דולר עבור תמלוגים של עסקי החיסונים של נוברטיס.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד ביטחון הצרכנים לחודש אפריל עלה היום לרמה של מינוס 8.7 נקודות, לעומת מינוס 9.3 נקודות במארס. מדובר למעשה ברמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2007.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים זה היום החמישי ברציפות. זהו מהלך העליות הממושך ביותר של מדד S&P 500 מאז חודש אוקטובר 2013, כתגובה לכך שרווחי החברות משתפרים.

בארה"ב התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מארס, שרשם עלייה של 0.8%.

לאחר סיום המסחר דיווחה נטפליקס על רווח של 53 מיליון דולר, או 86 סנט למניה ברבעון הראשון של 2014, על מחזור הכנסות של 1.27 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ב-2013 הרוויחה נטפליקס 5 סנטים למניה, על מחזור הכנסות של 1.02 מיליארד דולר. החברה דיווחה כי הוסיפה 2.25 מיליון מנויי וידיאו באינטרנט בארה"ב, בהתאם לתחזיותיה. התוצאות היו טובות מהתחזיות והמניה זינקה בכ-6% במסחר המאוחר.

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה היום במסחר בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה, לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אמש. חששות מהחרפת המצב באוקראינה והטלת סנקציות נוספות על רוסיה מעיבים על המסחר גם היום. יציבות ניכרת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט לקראת יום נוסף עמוס בדוחות כספיים.

"התאוששות הכלכלה העולמית תימשך למרות שהצמיחה בסין צפויה להיות איטית באופן יחסי", אומר לבלומברג Scott Wren, מנהל השקעות בכיר.

מניית אולימפוס עולה ב-2.5% בטוקיו, יונדאי מוטור יורדת קלות בסיאול.

ביפן דווח אתמול כי הגירעון המסחרי התרחב בחודש מארס, על רקע גידול של 18.1% בייבוא, לעומת חודש מארס 2013. הגירעון בחודש הקודם הוכפל פי 4 לרמה של כ-14.1 מיליארד דולר, גבוה בכ-25% מתחזיות האנליסטים והכלכלנים. הייצוא היפני גדל בחודש מארס ב-1.8% בלבד לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 6.5% בעוד הייבוא, כאמור, זינק בכ-18%.