סקר בארה"ב: הציבור עדיין מאוד חושש מהשקעה במניות

למרות עלייה של כ-180% בשוק המניות האמריקאי ב-5 שנים, סקר של Bankrate.com מעלה שכ-73% מהאזרחים בארה"ב עדיין חוששים מהשקעה במניות

למרות עלייה של כ-180% בשוק המניות האמריקאי ב-5 שנים, סקר של Bankrate.com שנערך בקרב 1,010 אנשים, מעלה שכ-73% מהאזרחים בארה"ב עדיין חוששים מהשקעה במניות. זאת למרות התשואות הנמוכות של מכשירי השקעה אחרים.

המספרים דומים לאלה של הסקרים שערך האתר ב-2012 וב-2013, אז אמרו כ-76% מהמשיבים כי הם חוששים מהשקעה במניות.

"לאחר 5 שנים של שוק שורי אלה מספרים יוצאי דופן", אומר Brian Lazorishak, מנהל השקעות מווירג'יניה ל-CNBC. "זה מראה כמה נזק פסיכולוגי נגרם מהמשבר הגדול של 2008, שהביא לצניחה במחירי הבתים במקביל למפולת בבורסות".

"המשקיעים עברו ב-14 השנים האחרונות שתי טראומות גדולות, אחת בשנים 2000-2002 ולאחר מכן במפולת של 2008 ולכן אפשר להבין את המספרים. וזו בעיה גדולה לאנשים שחושבים לפרוש לפנסיה מתישהו ולתת לכסף שלהם לעבוד".

היבט נוסף של תוצאות הסקר הוא שהראלי יכול להמשך שכן יש עדיין כסף רב שיושב "על הגדר". כמעט כל מנהלי ההשקעות מעריכים שהשוק השורי יסתיים כשהפחד יתחלף בתאווה לרווחים, חמדנות (greed).

"אנחנו עדיין מאוד רחוקים ממצב של greed. בעוד 12 חודשים השוק יכול בקלות להיות גבוה בכ-20% מרמתו היום. הסיבה היא שמכפילי הרווח עדיין סבירים והריבית תישאר אפסית עוד הרבה זמן. וכמובן - יש הרבה מאוד כסף בחוץ", אומר Rob Lutts, מנהל השקעות ראשי ב-Cabot Money Management. "הפד למעשה יוצר בועה נוספת במניות".