מסתמן: אריקסון תוכרז כספק הדור הרביעי של פלאפון

בשלב הראשון פלאפון תעבוד עם אריקסון כספק בלעדי. השאלה האם יצטרף ספק נוסף בשלב מאוחר יותר נשארת פתוחה

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, פלאפון תסגור הסכם עם חברת אריקסון להקמת רשת הדור הרביעי. הצדדים חוזרים לקידום המו"מ החוזי לאחר חופשת החג, וכאמור, אם לא יהיו הפתעות ולא יתגלו סעיפים בעייתיים בפרטים הקטנים, אריקסון צפויה להיות מוכרזת כספק הבלעדי של פלאפון בשלב הראשון של הקמת רשת הדור הרביעי שכוללת כ-440 אתרים ושדרוגים של ליבת הרשת.

פלאפון מנהלת מכרז לבחירת הספק להקמת רשת הדור הרביעי שנמשך כבר חודשים לא מעטים. אריקסון הייתה הפייבוריטית לזכייה משום שהיא הספק של רשת הדור השלישי בפלאפון, אך המחירים הגבוהים שדרשה בתחילת התהליך, בשילוב אגרסיביות של המתמודדים במכרז נוקיה-סימנס ואלקטל-לוסנט, גרמו לפלאפון להגיע למסקנה שההצעות של המתחרות לא פחות טובות לא רק מבחינת המחיר אלא גם מבחינת היכולות.

אריקסון כבר הוכרזה כזוכה, אך כאמור הצעות אגרסיביות של המתחרים שינו שוב ושוב את ההחלטה. בסופו של דבר מה שהכריע היא העובדה שאריקסון הסכימה להוריד את המחירים בעשרות אחוזים העיקר לא לאבד את פלאפון כלקוח, ומצד שני הניסיון ושיתוף הפעולה החיובי שנצבר בין החברות לאורך השנים האחרונות עשה את שלו.

לאורך המכרז אריקסון נאלצה פעם אחר פעם להוריד את המחירים ולהשוות הצעות לנוקיה-סימנס ולאלקטל-לוסנט שהציעה הצעות שגרמו לפלאפון לחשוב על אפשרות להחליף גם את ליבת הרשת של אריקסון ולמעשה להקים רשת חדשה לחלוטין עם ספק אחר.

לקראת סופו של התהליך מי שלקח לידיים את ניהול המכרז היה גיל שרון מנכ"ל פלאפון, שהחליט בצורה ישירה וברורה שמי שתתן את ההצעה הטובה ביותר היא שתזכה. שרון לא היה מוכן לקבל שיקולים שנבעו מהעדפות אישיות או משיקולי נוחות, והבהיר מראש שהחוזה לא מונח בכיסו של אף ספק.

כאמור, אם לא יהיו הפתעות פלאפון צפויה להודיע בימים הקרובים על בחירתה באריקסון. לגבי השאלה האם אריקסון תישאר כספק יחיד או שספק נוסף יצטרף לאריקסון בשלב כלשהו בעתיד, כרגע לא ברור.