סטארט-אפ שבו השקיע ביל גייטס נסגר מחשש לפגיעה בפרטיות

חברת InBloom כיוונה להקל על מורים ואנשי מינהלה לעקוב אחר נתונים לגבי הציונים, הביצועים הלימודיים והרקע האישי של התלמידים ■ החששות היו שחברות יאספו נתונים על קטינים, שאותם עשויים האקרים או חברות למטרות רווח לגנוב

חששות לגבי פרטיות וביטחון של ילדים הביאו לסגירת סטארט-אפ בתחום החינוך שגייס מימון בהיקף של 100 מיליון דולר, בין היתר מהקרן הפילנתרופית של ביל גייטס.

חברת InBloom הושקה בשנת 2011 על מנת להקל על מורים ואנשי מינהלה לעקוב אחר נתונים לגבי הציונים, הביצועים הלימודיים והרקע האישי של התלמידים.

"חבל שההתקדמות של החדשנות החשובה הזאת נעצרה בגלל חששות מצד הציבור לגבי שימוש לרעה בנתונים", כך כתב מנכ"ל המיזם, איוון סטרייכנברגר בהצהרה שפורסמה באתר החברה.

ההשקעות בטכנולוגיה בתחום החינוך נסקו השנה. סכום שיא הושקע בסקטור ברבעון הראשון של השנה, כך על פי חברת המחקר CB Insights. משקיעים הזרימו כ-560 מיליון דולר ל-103 עסקאות בתחום החינוך והטכנולוגיה ברבעון הנוכחי.

במקביל, הוספת טכנולוגיה לכיתה העלתה מספר חששות. העלות של חלק מהמוצרים - למשל, אספקת מכשירי אייפד לתלמידים כדי שיוכלו להשתמש באפליקציות חינוכיות - גרמו לאנשים מסוימים להביע תמיהה. אחרים חששו שחברות יאספו נתונים על קטינים, שאותם עשויים האקרים או חברות למטרות רווח לגנוב ללא הסכמה מפורשת של ההורים. החשש האחרון הביא לנפילתה של InBloom.