נעילה שלילית באירופה; שיפור בפעילות הייצור והשירותים

מדדי מנהלי הרכש בסקטור השירותים והייצור עלו בחודש אפריל ■ פורטוגל מתכננת הנפקת אג"ח לראשונה מאז אפריל 2011 ■ בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של HSBC לחודש אפריל, עלה לרמה של 48.3 נקודות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות, על רקע מגמה מעורבת ששלטה במסחר באסיה ועל רקע ירידות במסחר בוול סטריט. המשקיעים מתמקדים במספר נתוני מאקרו שפורסמו בגוש האירו ובארה"ב.

אתמול ננעל המסחר בגוש האירו בעליות חדות יחסית, כאשר מדד הסטוקס 600 האזורי טיפס בכ-1.4%, על רקע התאוששות סקטור הבריאות ועלייה שנרשמה במדד ביטחון הצרכנים של גוש האירו. כמו כן, עלו ספוקלציות באשר לאפשרות כי הבנק המרכזי האירופי האירופי בצע בקרוב הקלה כמותית.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום מדדי מנהלי הרכש בסקטור הייצור והשירותים לחודש אפריל, שעלו לרמה של 53.3 נקודות ו-53.1 נקודות בהתאמה. זאת לעומת הצפי בשוק בשוק שעמד על עלייה לרמה של 53 נקודות ו-52.7 נקודות. נזכיר, קריאה של מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה בפעילות.

עדות נוספת להתאוששות הכלכלית בגוש האירו ניתן לקבל מצידה של פורטוגל. המדינה מתכננת להנפיק היום אג"ח ל-10 שנים בהיקף של 750 מיליון אירו (1.04 מיליארד דולר) לראשונה מאז אפריל 2011, זאת כאשר מתקרב מועד הסיום של תוכנית החילוץ שלה.

מניית Scania A B צוללת לפשל של חודשיים לאחר שבעלי המניות דחו את הצעתה של Volkswagen AG לרכישת יתרת המניות שהיא מחזיקה בחברה. מניית Associated British Foods מזנקת בכ-6% לאחר שפרסמה דוחות שעקפו את תחזיות האנליסטים.

נתון פושר בסין

מגמה מעורבת נרשמה היום במסחר באסיה (ד'), לאחר שבוול סטריט הסתיים אמש המסחר בעליות ועל רקע פרסום נתון מאקרו. מגמה מעורבת נרשמת גם במסחר בחוזים על מדדי לונדון וניו-יורק.

בסין פורסם היום נתון ראשוני של מדד מנהלי הרכש של HSBC לחודש אפריל, שעלה לרמה של 48.3 נקודות לעומת 48 נקודות בחודש מארס. הנתון אמנם מצביע על שיפור אולם עדיין נמוך מרמת ה-50 נקודות המפרידה בין התרחבות להתכווצות.

המסחר בוול סטריט הסתיים כאמור אתמול (ג') בעליות שערים, על רקע עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה ומספר נתוני מאקרו מעודדים.

לאחר פתיחת המסחר התפרסמו בארה"ב נתוני מכירות הבתים יד שנייה לחודש מארס, שירדו ב-0.2% לרמה שנתית של 4.59 מיליון. הצפי בשוק עמד על ירידה חדה יותר לרמה של 4.55 מיליון, לאחר שבחודש ינואר המכירות הסתכמו בכ-4.6 מיליון, בשיעור שנתי. במקביל, התפרסם מדד הייצור של מחוז ריצ'מונד, שעלה לרמה של 7 נקודות, בעוד הצפי בשוק היה כי הוא יוותר ללא שינוי.

מניית פאנסוניק רשמה עלייה של 1.4% בטוקיו לאחר שמנכ"ל טסלה, אלון מאסק, אמר אתמול כי החברה תבחר ככל הנראה בפאנסוניק כשותפה שלה בהקמת מפעל ענק לייצור סוללות למכוניות חשמליות.