"מרן נולד": במגזר החרדי בוחרים מנהיג רוחני באינטרנט

האם הריאליטי השתלט גם על המגזר החרדי? סקר אינטרנטי באתר "כיכר השבת" מבקש מהגולשים לבחור את מי שיתפוס את מקומו של הרב עובדיה יוסף המנוח

האם הריאליטי השתלט גם על המגזר החרדי? האם במגזר הבינו כי חוכמת ההמונים ולא רק חוכמת הרבנים היא בעלת השפעה במגזר? לפחות לפי סקר חדש שעלה באתר "כיכר השבת" - התשובה היא כן.

אין דרך אחרת לכנות את הסקר, אלא "מרן נולד". בסקר שעלה אתמול (ג') באתר החרדי המוביל, הגולשים מתבקשים לבחור באינטרנט בלחיצת כפתור את המנהיג הרוחני הבא של ישראל שיתפוס את מקומו של הרב עובדיה יוסף המנוח.

בסקר, תחת הכותרת "מי יהיה המרן הבא?", נכתב על-ידי עורכי האתר החרדי כי זירת ההתגוששות בפסגה הולכת ומתלהטת, והגולשים מתבקשים להביע את תמיכתם במנהיג הרוחני הבא.

למצביעים בסקר קיימות 5 תשובות לבחירה: הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף שנפטר בשנה שעברה; הרב שלום כהן, שנבחר לאחרונה לראות מועצת חכמי התורה; והרב שלמה עמאר. הגולשים גם יכולים לבחור בתשובה שאין תחליף למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ולבחור "אף אחד מהם".

עורכי "כיכר השבת" דוחים את הטענות שעלו אצל חלק מבכירי המגזר, לזילות בכבוד המנהיג הרוחני בעצם קיומו של הסקר, ומציינים כי הוא פשוט משקף את הלכי-הרוח של הציבור החרדי.

עד כה הצביעו בסקר כ-2,700 איש, שרובם (כ-40%) הצביעו בעד הרב שלמה עמאר. כ-25% הצביעו שאין תחליף למרן הרב עובדיה יוסף, כ-20% תומכים ברב יצחק יוסף, 12% הצביעו בעד הרב שלום כהן, ו-5% בחרו בתשובה "אף אחד מהם".