בזק מאשרת: קיבלנו הצעות רכש לאתר הלוחות יד2

בזק: "טרם נתקבלה החלטה בדבר מכירת החברה" ■ בין המתעניינות ביד2: ענקית ההוצאה לאור הגרמנית אקסל שפרינגר

כ-4 חודשים אחרי שוואלה השלימה את רכישת מלוא האחזקות בחברת קורל-תל המחזיקה באתר הלוחות יד2, נראה כי לחברה-האם יש תוכניות אחרות. בזק אישרה היום (ד') לבורסה כי היא קיבלה מספר הצעות לרכישת האתר והפעילות של אתר הלוחות המצליח, אך נכון להיום, טוענים בחברת התקשורת, "לא נתקבלה החלטה בדבר מכירה של החברה".

לדברי בזק, "וואלה קיבלה לאחרונה מספר הצעות לרכישת קורל-תל, מצדדים שלישיים ולא קשורים, הכפופות להתקיימותם של תנאים מסוימים".

בחברה מציינים כי הם בוחנים את ההצעות ביחד עם אנשי וואלה ויד2, אך "בשלב זה אין כל ודאות כי ההצעות תתגבשנה לכדי עסקה".

ל"גלובס" נודע כי אחת המתעניינות העיקריות ביד2 היא ענקית התקשורת הגרמנית Axel Springer. החברה נחשבת כיום למו"לית העיתונים המובילה במדינה ולאחת הגדולות באירופה בתחומה, ובין העיתונים שמודפסים תחת ידיה נמצא "בילד" הגרמני.

בשלהי השנה שעברה, וכפי שנחשף ב"גלובס", חברת וואלה החליטה לנצל את הזכות החוזית שהייתה בידה ולרכוש 25% מחברת קורל-תל, המחזיקה ביד2. על-פי הערכות, וואלה שילמה כ-75 מיליון שקל, מה שמקנה ליד2 שווי של 300 מיליון שקל. חברת וואלה רכשה את השליטה באתר יד2 ביולי 2010 לפי שווי של כ-156 מיליון שקל, כששילמה כ-117 מיליון שקל.

יש לציין כי הפעילות של יד2 נחשבת לרווחית כבר זמן רב, לעומת פעילותה של וואלה שאינה מצליחה לייצר רווחיות של ממש. מכירתה של יד2 לחברה זרה כזו או אחרת תשאיר את וואלה ללא מקורות הכנסה רווחיים ומשמעותיים.