אפל הכתה את התחזיות; תבצע פיצול מניות ביחס של 7:1

אפל דיווחה על רווח נקי של 11.62 למניה והכנסות של 45.65 מיליארד דולר ■ דיווחה על מכירה של 43.7 מיליון אייפונים

התוצאות

ענקית הטכנולוגיה אפל פרסמה הערב (ד') לאחר סיום המסחר את דוחותיה לרבעון השני הפיסקאלי של שנת 2014. התוצאות של החברה הפתיעו לטובה - ההכנסות הסתכמו ב-45.6 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של של 10.2 מיליארד דולר.

האנליסטים ציפו להכנסות של 43.6 מיליארד דולר וההפתעה החיובית שלחה את המניה לזינוק של כ-8% במסחר המאוחר.

טים קוק, מנכ"ל החברה, אמר לאחר פרסום הדוחות, "אנחנו מאוד גאים בתוצאות הרבעון שלנו, במיוחד במכירות החזקות של האייפון ורווחי השיא משירותים". אפל סיפקה אתמול תחזיות ביחס לרבעון השלישי, שבו היא לא צפויה להשיק קטגוריה חדשה של מוצרים.

ההכנסות של החברה ברבעון זה צפויות לעמוד על 36 עד 38 מיליארד דולר.

אפל צופה שולי של 37%-38%. החברה העניקה למשקיעים צ'ופר נוסף כאשר הודיעה על כוונתה לבצע רכישה מחדש של מניות בהיקף של 30 מיליארד דולר, עד סוף שנת 2015. החברה הודיעה גם על פיצול מניות, כך שכל מי שמחזיק מניה בודדת יחזיק 7 מניות.

סין

בתחילת השנה הנוכחית החלה אפל למכור, לראשונה בתולדותיה, סמארטפונים דרך צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בסין. המשקיעים חששו שלשיתוף הפעולה הזה לא תהיה השפעה דרמטית על התוצאות של אפל, אך כאמור הופתעו לטובה. בסיכום לפי אזורים, 66% ממכירות החברה הגיעו ממדינות מחוץ לארה"ב, כאשר בסין מכירות החברה גדלו ב-21% ל-9.3 מיליארד דולר וביפן הן גדלו ב-26% ל-4 מיליארד דולר.

אפל מתכננת להגדיל פי שלושה את מספר נקודות המכירה שלה בסין, אולם לדברי קוק עדיין מדובר במספר נמוך יחסית לגודלה של המדינה.

אייפון 4s

הסמארטפונים החדשים של החברה - S5 ו- 5c - זוכים להצלחה במדינות המערב, אולם אפל ממשיכה למכור גם את הדגם "הישן" יחסית, 4s, אשר יצא לשוק כבר לפני שנתיים וחצי. המכשיר, שמחירו זול יותר באופן טבעי, סייע לאפל להציג מכירות טובות מאוד בשווקים המתפתחים. קוק העריך אתמול שהלקוחות בשווקים הללו ימשיכו להיות לקוחות של אפל לאורך זמן.

אייפון 6

ברבעון השני צמח מספר האייפונים (מכל הדגמים) שמכרה אפל ב-17%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מכרה 43.7 מיליון אייפונים, לעומת הצפי שעמד על כ-38 מיליון מכשירים. ההישג הזה נובע מהביקוש בסין, ארה"ב, אירופה ויפן.

אפל צפויה להכריז בחודש ספטמבר על האייפון 6 ולהציג שני דגמים חדשים שיכללו מסכים גדולים יותר ביחס לאייפונים בסדרה 5, שמאובזרים בצגי 4 אינץ'. האייפון 6 יגיע ככל הנראה בשתי גרסאות: אחת עם מסך 4.7 אינץ' והשני עם מסך 5.5 אינץ'. מדובר בבשורה חשובה לשוק, מכיוון שהמתחרות של אפל השיקו כבר ממזמן סמארטפונים עם מסכים גדולים, אותם הצרכנים מעוניינים לרכוש.

אייפד

לא הכל ורוד בממלכת אפל, מכירות האייפדים ירדו ל-16.4 מיליון יחידות לעומת 19.5 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. לדברי קוק, רוב האנשים שקנו ברבעון האחרון אייפדים, היו משתמשים חדשים ולא כאלו שהחזיק את המוצר הזה אצלם בבית. קוק הוסיף שהאייפד היה מוצר שהפך להצלחה בכל מקום בין לילה והחברה מכרה 210 מיליון יחידות ממנו, מאז שהושק. "95% ממוסדות הלימוד משתמשים באייפד. המיקוד שלנו הוא באחוזי חדירה וכניסה לעוד בתי ספר. התלמידים מצליחים יותר בלימודים כאשר הם משתמשים באייפד". קוק התייחס גם להשקת תוכנת האופיס של מיקרוסופט עבור מכשירי האייפד. לדבריו, היה טוב למיקרוסופט אם היא הייתה משיקה את האופיס מוקדם יותר.

בחודש שעבר הודיעה אפל שהיא מורידה מהמדפים את האייפד 2 ומחליפה אותו באייפד מהדור הרביעי ובכך מורידה את המחיר ל-400 דולר לגרסה שכוללת 16 ג'יגה זיכרון וחיבור Wi-Fi. ב-2 ליוני תקיים אפל את כנס המפתחים שלה בסן פרנסיסקו, שבו היא צפויה להכריז על אייפד חדש.

העתיד

אפל זכתה לתהילת עולם אחרי שהשיקה מוצרים יצירתיים, לרבות האייפון, האייפד והאייפוד, אולם עדיין לא ברור מה יהיה מנוע הצמיחה הבא של החברה (ראו מסגרת). אמש אמר קוק כי "אנחנו מצפים להציג עוד מוצרים חדשים ושירותים, שרק אפל יכולה להביא לשוק". השמועות שמתרוצצות בשוק הן שאפל תשיק שעון חכם או טלוויזיה חכמה.

המספרים של אפל
 המספרים של אפל