נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אפל זינקה 8.2%

אפל ופייסבוק ניפצו את תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון ■ היום במצעד המדווחות: מיקרוסופט, אמזון, קטרפילר ועוד ■ מאקרו: ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו מעל הצפי; התביעות השבועיות לאבטלה אכזבו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר מצד אחד נתוני מאקרו טובים ודוחות שהכו את התחזיות, ומצד שני המתיחות באוקראינה, אשר פגעה בסנטימנט החיובי. אתמול מדדי וול סטריט סגרו בירידות בשיעור מירבי של כ-0.9%, על רקע נתוני מאקרו מאכזבים ודוחות כספיים חשובים שפורסמו לפני ואחרי המסחר.

ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities אומר כי "השוק מתמודד עם התנגדות טכנית. אתמול לא הצלחנו לשבור את הרמה של 1,885 נק', כך ש-1,884 נק' היה הגבוה באותו היום. יש כאן משיכת חבל בין חדשות טובות לרעות".

המצב באוקראינה ממשיך להשפיע על הסנטימנט, כאשר היום דווח כי צבא אוקראינה החל במבצע לכיבוש מחדש של מעוזים פרו-רוסים במזרח המדינה. ההתנגשויות בין הכוחות האוקראינים לרוסים מעלים את מפלס המתיחות מחדש.

לפני הפתיחה פורסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא (Durable Orders) לחודש מארס, שעלו ב-2.6%, מעל הצפי לעלייה של 2% לאחר עלייה של 2.2% בחודש פברואר. ההזמנות למוצרים בני קיימא ללא כלי תחבורה עלו ב-2%, הרבה מעל הצפי ל-0.6%.

תביעות האבטלה השבועיות לשבוע שהסתיים ב-19 באפריל, מנגד, פספסו את התחזיות. התביעות עלו בשבוע החולף ל-325 אלף בסך הכל, כאשר הצפי היה לעלייה לנתון של 312 אלף, מ-305 אלף תביעות ראשוניות בשבוע הקודם.

עד כה כ-75% מהחברות ב-S&P 500 שפירסמו דוחות עקפו את תחזיות השוק בשורת הרווחים, וכ-53% מהן עקפו את הצפי בשורת ההכנסות.

פייסבוק דיווחה אמש לאחר הנעילה על תוצאות שהכו את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה: הרווח זינק ב-183% ל-642 מיליון דולר וההכנסות זינקו ב-71% ל-2.5 מיליארד דולר.

אפל דיווחה גם היא על תוצאות שעקפו את צפי השוק ברווח ובהכנסות: הרווח למניה הסתכם ב-11.62 דולר למניה, לעומת צפי ל-10.2 דולר למניה. ההכנסות עלו ל-45.65 מיליארד דולר, מעבר לצפי להכנסות של כ-43.45 מיליארד דולר. כמו כן הודיעה אפל על פיצול מניות ביחס של 7:1.

קטרפילר דיווחה היום על רווח נקי של 922 מיליון דולר, או 1.61 דולר למניה, לעומת 880 מיליון דולר, או 1.32 דולר למניה ברבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה עמדו על 13.24 מיליארד דולר. אנליסטים צפו רווח של 1.24 דולר למניה על הכנסות של 13.15 מיליארד דולר.

ג'נרל מוטורס דיווחה על נפילה של 88% ברווח ברבעון הראשון, ל-108 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, לעומת 873 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עלו מעט ל-37.4 מיליארד דולר, אך גם הן מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 38.4 מיליארד דולר.

היום יפרסמו את תוצאותיהן הפיננסיות לאחר נעילת המסחר מיקרוסופט ואמזון .

סטארבאקס וסודהסטרים נסחרו על רקע חשיפת ‎‎"גלובס" מאתמול, כי ענקית רשתות בתי-הקפה האמריקאית במגעים לרכישת 10% ממניות סודהסטרים לפי שווי מוערך של 1.1 מיליארד דולר.

חברת רדהיל קיבלה בקשה מה-FDA לספק מידע נוסף לגבי המוצר שלה לטיפול במיגרנה. רוב השאלות קשורות לתהליך הייצור ובקרת הייצור של החברה בקשר עם המוצר הזה. החברה מאמינה כי תוכל לספק את התשובות תוך כמה שבועות נוספים.