בנק ישראל הורה ללאומי למנות יועמ"ש פנימי להנהלה ולדירקטוריון

דירקטוריון לאומי צפוי לאתר יועץ חדש, ועל רקע זה הודיעה היום עו"ד נעמי זנדהאוז, המשמשת כיועמ"ש של הנהלת הבנק, כי תסיים את תפקידה

סאגת הייעוץ המשפטי לבנק לאומי לא נגמרת. אחרי שבנק ישראל הורה לעו"ד דליה טל לבחור האם להיות יועצת משפטית של ההנהלה או של הדירקטוריון, הבנק המרכזי דורש שימונה יועץ משפטי אחד לשני החלקים, שיהיה עובד פנימי של הבנק כפי שנהוג בבנקים אחרים - כך נודע ל"גלובס".

דירקטוריון לאומי, בראשות דוד ברודט, צפוי לאתר יועץ חדש, ועל רקע זה הודיעה היום (ה') עו"ד נעמי זנדהאוז, המשמשת כיועצת משפטית של הנהלת הבנק, כי תסיים את תפקידה.

בנוסף, עו"ד טל, המשמשת כיועצת משפטית של הדירקטוריון, תסיים גם כן את תפקידה. עו"ד טל תוכל להמשיך וללוות את הבנק בעסקאות ובמיזמים שונים, אך לא תשמש יועמ"ש שלו.

עו"ד טל, השותפה במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', עבדה במשך 23 שנים עם בנק לאומי, ונחשבת מקורבת למנכ"לית לשעבר גליה מאור. בעבר היא עבדה הן עם הדירקטוריון והן עם הנהלת הבנק, אך בנק ישראל דרש ממנה לבחור רק באחד מהתפקידים. הסיבה לכך היא פוטנציאל ניגוד העניינים הטמון בכך שטל מייעצת לדירקטוריון שאמור לפקח על ההנהלה.

ההליכים להפסקת כפל התפקידים של טל נמשכו יותר מ-4 שנים, ובסופו של דבר, לאחר דיאלוג ארוך מול בנק ישראל, בחרה טל בסוף 2013 בדירקטוריון, וזנדהאוז קיבלה את האחריות על הייעוץ להנהלה.

אלא שבבנק ישראל לא הסתפקו בכך, ובאחרונה החליטו כי יש למנות יועץ אחד לשני הגופים, שיהיה עובד הבנק במשרה מלאה - חבר הנהלה ויועץ משפטי של הדירקטוריון.

עו"ד זנדהאוז צפויה לעזוב את הבנק במהלך השנה. היא עובדת בלאומי זה 31 שנה, וב-5 השנים האחרונות כיהנה כיועצת המשפטית הראשית של הבנק וכראש חטיבת הייעוץ המשפטי.

במהלך שנותיה בלאומי זנדהאוז עסקה בייעוץ משפטי של הבנק, על היביטיו השונים ביניהם שוק ההון, טכנולוגיה ועסקאות מימון מורכבות. זנדהאוז עמדה בראש חטיבת הייעוץ המשפטי של לאומי הכוללת קרוב ל-80 עורכי דין.