המתיחות גוברת: רוסיה פתחה בתרגיל בגבול אוקראינה

הצבא הרוסי פתח בתרגיל בסמוך לגבול המזרחי עם אוקראינה, וזאת בתגובה למבצע הצבאי האוקראיני נגד מוקדים פרו רוסים במדינה ■ "אם מכונת המלחמה לא תעצור, היא תוביל להרוגים רבים", הזהיר שר ההגנה הרוסי

מתיחות שיא במזרח אוקראינה: רוסיה פתחה היום (ה') בתרגיל צבאי נרחב סמוך לגבול עם אוקראינה, במה שנתפס כתגובת נגד למבצע האוקראיני נגד מוקדים פרו רוסים במזרח המדינה.

"אם מכונת המלחמה לא תעצור, היא תוביל להרבה מאוד הרוגים ופצועים", צוטט שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בתקשורת הרוסית. "גם התרגיל המתוכנן של כוחות נאט"ו ושל פולין בין הבלטי אינו תורם לשיפור המצב באזור. אנו ערוכים להגיב להתפתחויות במצב".

על פי דיווחים במזרח אוקראינה, הצבא הרג היום חמישה פעילים פרו רוסים, בפעולה שעוררה תגובה נזעמת מנשיא רוסיה פוטין. פוטין הזהיר את אוקראינה כי יהיו השלכות להפעלת הצבא האוקראיני נגד עמו. בקייב אמרו בתגובה כי ההרוגים היו "טרוריסטים".

בוועידה שנערכה בז'נבה בשבוע שעבר החליטה הקהילה הבינלאומית להגדיר את החמושים במזרח אוקראינה, בהם הפעילים דוברי הרוסית, כעבריינים. על פי הבנות שהושגו בין רוסיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי - על החמושים להתפרק מנשקם.