נעילה שלילית באירופה בצל רוחות המלחמה באוקראינה

המדדים המובילים ירדו עד 1.7% בהובלת מילאנו ■ קרב יריות בין צבא אוקראינה לבין אוקראינים תומכי רוסיה; צבא רוסיה סמוך לגבול - התערב ■ ג'ון קרי: אם רוסיה לא תצנן את הפרובוקציות, זו תהיה "טעות יקרה"

בורסות אירופה נסחרו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר בעולם, בירידות שערים של עד 1.7%, על רקע המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה, והמגמה השלילית בוול סטריט.

כאמור, הרקע לירידות בעולם, הן רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הזהיר את רוסיה, כי המשך פעילות צבאית או עוד פרובוקציות באוקראינה יהיו "טעות שתשלמו עליה מחיר יקר". הדברים של קרי באים לאחר קרב יריות אתמול בין הצבא האוקראיני לבין אוקראינים תומכי רוסיה שנגמר בהריגתם של מספר אנשים. רוסיה מיד הפעילה את הכוחות שלה המפוזרים סמוך לגבול אוקראינה וגרמה לצבא אוקראינה לסגת.

מדדי וול סטריט סגרו אמש ביציבות תוך נטייה לעליות קלות, על רקע דוחות כספיים טובים שקיזזו את חששות המשקיעים מהמצב הגיאופוליטי. החוזים לקראת המסחר היום יורדים עד 0.2% ובאסיה הבורסות נסחרו בנטייה ברורה לירידות.

רק יפן עלתה

גם בורסות אסיה נסחרו היום בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.4% בהונג קונג, וזאת למרות הנעילה בנטייה לעליות בוול סטריט אמש ועל רקע המתיחות בין רוסיה ואוקראינה. רק בורסת יפן הצליחה לסיים בעלייה של 0.2%.

לדברי קזוהיקו סייטו (Kazuhiko Saito), אנליסט סחורות ב-Fujitomi Co, "רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה מתדלקות את חששות המשקיעים וזה מתבטא בבריחה ממניות אל נכסים כמו סחורות".

בורסת יפן היא היחידה מבין הבורסות המובילות במזרח שרשמה היום עליות. היום פורסם במדינה מדד המחירים לצרכן שעלה ב-2.7% בחודש אפריל - הזינוק החודשי החד ביותר מאז 1992. העלייה במדד נבעה גם מעליית מיסי הקנייה ומתמריצים של הבנק המרכזי היפני.

בורסת הונג קונג צנחה היום ורשמה את הירידה השבועית החדה ביותר מאז 14 במארס. מדד MSCI אסיה ירד בטוקיו ורשם תשואה שבועית שלילית. כ-5 מניות במדד ירדו על כל 3 שעלו, כשמניות האנרגיה הובילו את המגמה השלילית מבין 10 קבוצות התעשיה הגדולות שבמדד.

הבורסות באוסטרליה ובניו זילנד סגורות היום לרגל חג מקומי.