כך נכווה אלטשולר-שחם בפוזיציות שורט על טאואר ובזק

בית ההשקעות החזיק בשלהי ינואר בפוזיציות שורט כבדות במניות טאואר ובזק - ומאז הן זינקו

פוזיציות שורט כבדות במניות טאואר ובזק התבררו כהימור לא-מוצלח של אלטשולר שחם. בית ההשקעות אלטשולר שחם הגדיל פי 6.2 את יתרות השורט שלן במניית טאואר לרמה של כ-630 אלף מניות שנמכרו בחסר. במקביל, אלטשולר שחם פתח פוזיציית שורט גדולה על מניית בזק, בהיקף של כ-22 מיליון מניות. כך עולה מנתונים של חברת דה-אינבסטור, העוקבת ומנתחת את החזקות הגופים המוסדים בחברות ציבוריות.

הנתונים נכונים לסוף ינואר והם הנתונים המעודכנים ביותר שניתן להשיג בהתבסס על דיווחי הקרנות והגופים המוסדיים. בהתבסס על ביצועי מניית טאואר מסוף ינואר ניתן ללמוד כי ההימור של אלטשולר על ירידות במניה התברר כלא-מוצלח. ראשית, בית ההשקעות הגדיל את יתרות השורט שלו על טאואר באופן שיטתי לפחות מחודש ספטמבר, אז עמדה הפוזיציה על כ-100 אלף מניות. עיקר הזינוק אירע בדצמבר, אז גדלה הפוזיציה ל-500 אלף מניות, וכאמור בינואר המשיכה לגדול.

עם זאת, מסוף ינואר זינקה מניית טאואר בכ-40%, כאשר בתחילת אפריל הזינוק המצטבר במניה לכ-57% ומאז היא נסוגה. גופים בולטים אחרים שהחזיקו בפוזיציית לונג על טאואר הם IBI (שהחזיק נכון לסוף ינואר ב-225 אלף מניות), מיטב-דש (כ-148 אלף מניות), מנורה-מבטחים (כ-136 אלף מניות) ומגדל (כ-121 אלף מניות).

באשר לבזק, לפי נתוני דה-אינבסטור, גם כאן בלט אלטשולר שחם בשורט כבד על המניה בזמן שגופים אחרים החזיקו בפוזיציות לונג. כאמור, נכון לסוף ינואר הסתכמה פוזיציית השורט של אלטשולר בכ-21.8 מיליון מניות, שעה שמגדל החזיק ב-8.4 מיליון מניות, פסגות ב-5.4 מיליון מניות, הראל-פיא ב-5.1 מיליון מניות ומיטב-דש ב-4.4 מיליון מניות.

גם במקרה של בזק התברר השורט כטעות. מאז סוף ינואר עלתה המניה ב-12% (ב-2 באפריל הגיעה המניה לשער של 640 אגורות, המשקף עלייה של 17% משלהי ינואר). למעשה, גל הירידות במניה הסתיים בתחילת פברואר, כפי שניתן לראות בגרף המצורף.

יש לציין כי הפוזיציות האמורות הן חלק מניהול פוזיציה רחבה יותר וכי באלטשולר שחם החזיקו באותה תקופה גם בלונג על בי-קומיוניקיישנס (החברה האם של בזק) בהיקף של מיליון מניות, וכן באג"ח ואופציות של טאואר.