כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית במשק על 0.75%

בנק ישראל: "הנתונים שהתווספו בחודש האחרון מצביעים על כך שברבעון הראשון חלה האצה מסוימת בהתרחבות המש"

בנק ישראל הותיר היום (ב') את ריבית הבסיס במשק על 0.75%, בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק. זו הפעם הראשונה שהבנק פרסם את החלטת הריבית בשעה 16:00, בזמן שהבורסה עדיין פעילה. בבנק מסבירים את ההחלטה בנתוני המקרו האחרונים שמעידים על שיפור קל במצב המשק לצד יציבות בשער הדולר-שקל.

"הנתונים שהתווספו בחודש האחרון מצביעים על כך שברבעון הראשון חלה האצה מסוימת בהתרחבות המשק, בהובלת הביקושים המקומיים ויצוא השירותים ותוך קיפאון ביצוא הסחורות", נכתב בהודעת הריבית. "נתוני סקר כוח אדם ממשיכים להצביע על ירידה באבטלה וגידול בתעסוקה. במספר משרות השכיר של ישראלים נרשם גידול יחסית חד בינואר, שהתבטא בעיקר בענפים הפועלים בשוק המקומי, אך אין אינדיקציות לעלייה בשכר, וקצב הגידול של תקבולי מס בריאות עדיין ממותן".

בהתייחסו לשוק הדיור מציין בנק ישראל כי "מחירי הדירות המשיכו לעלות החודש, וקצב עלייתם השנתי הוא בסביבות 6%-7%. קצב נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה, תוך התייצבות ברמה נמוכה יותר של מדדי הסיכון של המשכנתאות החדשות. נמשכת אי-ודאות לגבי השפעת צעדי המדיניות עליהם הוחלט על רמות המחירים והיקפי הפעילות בשוק".

גם העלייה במדד המחירים לצרכן בחודש מארס אפשרה לבנק ישראל להימנע החודש מהורדת ריבית נוספת. מדד מארס עלה ב-0.3% והאינפלציה השנתית עומדת על 1.3%, קרוב לקצה התחתון של תחום היעד של בנק ישראל העומד על 1%-3%, כאשר בבנק מציינים כי "הציפיות לאינפלציה לשנה נותרו גם החודש בתוך תחום היעד, בחלקו התחתון של התחום".