"בדרך לאקזיט נוסף": טרנדליינס תקים חממת אגריטק בסין

כך נודע ל"גלובס" ■ היקף ההשקעה במיזם לא צוין, אך נמסר כי התקציב יספיק להקמה של מספר חברות בו זמנית במחצית השנייה של השנה, כך שמדובר לפחות בכמה מיליוני דולרים

קרן ההון סיכון טרנדליינס, שמפעילה בישראל את חממת המכשור הרפואי במשגב וחממת הקלינטק והאגרו ביו בגוש עציון, מתרחבת לחו"ל. הקרן תקים בקרוב חממת אגרו-ביוטק בסין. כך נודע ל"גלובס".

הקרן חברה לקבוצת לובאן הסינית (Anhui Luban Construction) להקמת החממה במחוז אנחוי שבסין, כ-500 ק"מ משנחאי. החברות לא ציינו מה יהיה היקף ההשקעה במיזם, אך מסרו כי התקציב יספיק להקמה של מספר חברות בו זמנית במחצית השנייה של השנה, כך שמדובר לפחות בכמה מיליוני דולרים.

טוד דולינג'ר, מנכ"ל ויו"ר משותף בחברה מספר כי טרנדליינס הפכה בשנים האחרונות פעילה במיוחד בשתי מדינות מחוץ לישראל - סין וקנדה. "התחלנו בפעילות בסין משום שזה מקום מצוין לייצר בו, ויש לנו גם כמה חברות שעבורן זה שוק גדול, למשל חברת ההנשמה ET View. אנחנו פעילים שם כשנתיים והחל משנה שעברה, גם נכנסו משקיעים מסין, הן לטרנדליינס והן לחברות הבנות.

"הקשר נוצר בזכות הנספחים המסחריים בסין, אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים, וגם ישירות. היום יש לנו משרד שם, ובו מנהל מקומי שמזהה עבורנו הזדמנויות. בשנה שעברה דיברתי בשלושה כנסים בסין, ויש לנו ביקורים של גורמים מסין פעם בחודש לפחות".

בשנה האחרונה רשמה החברה שלושה אקזיטים, בהיקף של כ-10 מיליון דולר כל אחד, שהניבו לחממה החזרים נאים. "אקזיט נוסף, ואולי גדול יותר, נמצא בקנה", אומר דולינג'ר.