נעילה מעורבת בבורסות אירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו

הבנק המרכזי היפני החליט להותיר את המדיניות המוניטארית על כנה ולהמשיך לרכוש אג"ח בהיקף של עד 70 טריליון ין בשנה ■ ג'נרל אלקטריק הציעה לרכוש את אלסטום תמורת 17 מיליארד דולר ■ דריכות לקראת החלטת הריבית של הפד

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו באירופה ובארה"ב. מאוחר יותר תתפרסם החלטת הריבית של הפד בארה"ב.

המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת הצהרת הריבית של הפד, שלפי התחזיות בשוק לא יעלה את הריבית וימשיך לסגת ממדיניות ההקלה הכמותית תוך שהוא מפחית את רכישות האג"ח החודשיות ב-10 מיליארד דולר נוספים.

עוד פורסם כי התמ"ג האמריקני צמח ברבעון הראשון בשיעור נמוך ביותר של 0.1% בלבד. זאת, לעומת הצפי לצמיחה בקצב שנתי של 1%, לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי של 2013. הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף 220 אלף משרות באפריל, כך עולה מסקר ADP שפורסם היום. התחזיות עמדו על נתון נמוך טיותר של 191 אלף משרות חדשות.

ובזירת המאקרו המקומית פורסם כי הוצאות הצרכנים בצרפת עלו בחודש מארס ב-0.4%, מעל הצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.3% ולאחר עלייה של 0.1% בחודש פברואר. בספרד דווח כי ברבעון הראשון של השנה הכלכלה התרחבה בקצב שנתי של 0.4%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

האינפלציה בגוש האירו עלתה מעט בחודש אפריל אך עדיין מתחת לתחזיות האנליסטים. מדד המחירים לצרכן באירופה טיפס בשיעור שנתי של 0.7% באפריל, זאת לעומת עלייה של 0.5% בחודש מארס. הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.8%. נזכיר, יעד האינפלציה שהציב הבנק המרכזי האירופי עדיין עומד על 2% ורבים, ביניהם קרן המטבע הבינלאומית, חוששים מהתפתחות דיפלציה בגוש האירו.

מניית Alstom קופצת בכ-10% בפריז לאחר שג'נרל אלקטריק הציעה לרכוש ענקית האנרגיה הצרפתית תמורת 17 מיליארד דולר. מנגד, מניית סימנס יורדת ב-0.4% לאחר שהודיעה כי תציע הצעה לרכישת אלסטום

מניית BNP פריבס צוללת ביותר מ-2% לאחר שדיווחה על ירידה ברווח מפעולות המסחר ברבעון הראשון.

ירידות בהונג קונג

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט ולאחר שהבנק המרכזי היפני החליט להותיר את המדיניות המוניטארית על כנה. כעת, המשקיעים בשווקים ממתינים להצהרת הריבית של הפד.

מדד הבנצ'מרק האזורי, ה- The MSCI Asia Pacific סיים את המסחר בירידות ובדרכו לרשום ירידה חודשים של כ-0.5%, בעקבות ההחרפה במשבר הרוסי-אוקראיני והחשש כי רוסיה תשתלט על שטחים במזרח אוקראינה.

הבנק המרכזי היפני הודיע היום כי הוא מותיר את המדיניות המוניטארית על כנה. כלומר הבנק ימשיך לרכוש אג"ח בהיקף של כ-60-70 טריליון ין בשנה. בכך הבנק למעשה מאותת לשווקים כי כלכלת יפן עלתה על מסלול ההתאוששות. מאוחר יותר הבנק יפרסם את הדוח החצי שנתי שלו שכולל את התחזיות לטווח הארוך.

ובזירת המאקרו המקומית התפרסם היום ביפן מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שירד לרמה של 49.4 נקודות בחודש אפריל, לעומת 53.9 נקודות במארס. רמה זל מתחת ל-50 נקודות, נזכיר, מעידה על התכווצות בפעילות.

מניית אלומיניום קורפרשיין אוף צ'יינה , יצרנית האלומיניום הגדולה ביותר בסין, רשמה ירידות בכ-2.5% בהונג קונג לאחר שדיווחה על ירידה נוספת ברווחים. מניית Woolworths ירדה ביותר מ-2% לאחר שפרסמה דוחות שפספסו את תחזיות האנליסטים.