בי"ח מאונט סיני: הטיפול של ווקסיל יכול למנוע סרטן

ווקסיל חתמה על מזכר הבנות עם בית החולים האמריקאי המוביל, לפיו ביה"ח ייכנס בקרוב לניסוי שימומן בעיקר על ידו, בשימוש בתרופה של החברה כחיסון נגד סרטן העור, אצל אנשים שלהם סיכון גבוה לחלות במחלה, אך שעדיין אינם חולים

ווקסיל פרסמה היום הודעה על חתימת מזכר הבנות עם בית החולים האמריקאי המוביל מאונט סיני, לפיו ביה"ח ייכנס בקרוב לניסוי שימומן בעיקר על ידו, בשימוש בתרופה של חברת ווקסיל כחיסון נגד סרטן העור. השימוש נועד לאנשים שלהם סיכון גבוה לחלות במחלה, אך שעדיין אינם חולים.

כיום "חיסונים נגד סרטן" הם או מוצרים המטפלים בסרטן שכבר קיים באמצעות המערכת החיסונית, או מוצרים למניעה של מחלות מקדימות לסרטן.

במקרה הנוכחי, מדובר בקבוצה של חולים שסובלים ממצב שנקרא High risk smoldering myeloma - אנשים בריאים שנמצא כי הם בעלי סיכון גבוה ביותר ללקות במחלה. מדובר באלפי אנשים בארה"ב, כך שהמצב הוא נדיר מאוד, אבל בעייתי משום שאין היום טיפול במחלה עבורם.

הבחירה של ביה"ח לבצע ניסוי במוצר של ווקסיל לחולים אלה, מעידה כי מאונט סיני מאמין שהתועלת שלו עשויה לעלות על הנזק, במידה המצדיקה ניסוי באנשים שהיום הם בריאים. זאת, על בסיס תוצאות שכבר קיבלה ווקסיל בניסוי שלב I/IIa במיילומה.

מניית ווקסיל עלתה בתחילת היום, ובהמשך ירדה ב-1.3% לאחר שאתמול, טרם ההודעה, עלתה 6%. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 11.7 מיליון שקל.