נעילה מעורבת באירופה; מניית לוידס טיפסה בכ-4%

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עלה ל-50.4 נקודות באפריל לעומת צפי אנליסטים לרמה של 50.5 נקודות ולעומת מדד של 50.3 נקודות במארס ■ בפרנקפורט, פריז, הונג קונג, שנחאי וסיאול לא מתקיים מסחר לרגל 1 במאי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ופרוסם שטף נתוני מאקרו ודוחות כספיים. בפרנקפורט ופריז לא מתקיים היום מסחר לרגל ה-1 במאי.

מניית לוידס זינקה בכ-4% לאחר שענקית הפיננסים דיווחה על גידול של 22% ברווח וכוונה לחזור ולחלק דיבידנדים.

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר עליות קלות שנרשמו אתמול בוול סטריט ופרסום נתון מאקרו בסין. בהונג קונג, שנחאי וסיאול לא מתקיים מסחר לרגל 1 במאי.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע נתוני המאקרו, ביניהם התמ"ג לרבעון הראשון שהצביע על צמיחה של 0.1% בלבד, והודעת הפד על צמצום נוסף של תוכנית ההקלה הכמותית.

בתום ישיבה בת יומיים, הפדרל ריזרב הודיע כי רכישות האג"ח החודשיות יצומצמו ב-10 מיליארד דולר נוספים, ויגיעו להיקף של 45 מיליארד דולר מדי חודש. כל חברי הפד הצביעו פה אחד. החל מה-1 במאי, על פי הפד, הוא ירכוש מדי חודש 25 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות ו-20 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. בשיא התוכנית, הפד רכש מדי חודש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר. בהודעת הפד נמסר כי "כלכלת ארה"ב האצה לאחרונה".

"המידע שהתקבל מאז הישיבה בחודש מארס הצביע על כך שהצמיחה בפעילות הכלכלית גברה לאחרונה, לאחר שהאטה משמעותית במהלך חודשי החורף, בין היתר בשל תנאי מזג האוויר הקשים", נמסר מהפד.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עלה ל-50.4 נקודות באפריל לעומת צפי אנליסטים לרמה של 50.5 נקודות ולעומת מדד של 50.3 נקודות במארס.

מניית נומורה זינקה בכ-6% בטוקיו לאחר שהחברה הכריזה על תוכנית רכישה בחזרה של מניותיה.