דיווח באוסטרליה: וודסייד החליטה לנטוש את עסקת "לוויתן"

על פי דיווח באתר ברייסביין טיימס, וודסייד שוקלת להחזיר הון לבעלי מניותיה, כלומר דיבידנד ■ מקורות: וודסייד מתעתדת לרכוש את חברת אויל סרץ' ממדינת פפואה גיניאה; היתרונות: תגליות מפותחות וקירבה לשוקי אסיה

האם ענקית האנרגיה האוסטרלית וודסייד התייאשה מעסקת "לוויתן"? על פי אתר הבריסביין טיימס, התשובה חיובית. בכתבה ששודרה היום באתר, נמסר על פי מקורות כי "החברה החלה לחשוב ברצינות על אפשרויות אחרות", זאת לאחר מאבק להשלים את העסקה לרכישת 25% מהזכויות בתגלית הגז הישראלית תמורת 2.71 מיליארד דולר.

אחת האפשרויות שעלו בכתבה היא החזרת הון לבעלי מניות, כלומר דיבידנד. לחילופין, מקורות מסרו כי וודסייד מתעתדת לרכוש את חברת אויל סרץ' ממדינת פפואה גיניאה, כחלק מהשאיפה של המנכ"ל פיטר קולמן לרכוש נכסים. על פי הדיווח, היתרונות של אויל סרץ' הן שהיא חברה עם תגליות מפיקות בניגוד ל"לוויתן" שטרם פותח, וכן קירבה לשוקי אסיה, אליהם מכוונת וודסייד.

נזכיר כי בשבוע שעבר נחשפה ב"גלובס" מתיחות קשה ואישית בין יצחק תשובה למנכ"ל וודסייד, שאף אמר לתשובה בפגישתם בירושלים: "אל תיכנס לי לכיס". כמו כן, שררה מתיחות בין מנכ"ל וודסייד למנכ"ל נובל אנרג'י, שאמר בשבוע שעבר כי נובל מתכוננת לפתח את מאגר "לוויתן" ללא וודסייד.