משרד התקשורת חושש לאשר לפרטנר להשיק דור רביעי

החשש בעיקר מפני שפלאפון עשויה לעתור לבג"ץ כנגד החלטה כזאת, ולכן ההמלצה של הדרג המקצועי היא להתיר לפרטנר השקה מוקדמת רק בסוף השנה ■ משרד התקשורת: הנושא נמצא בטיפול אינטנסיבי

משרד התקשורת מתקשה להתמודד עם הבקשה של פרטנר להשקת רשת דור רביעי על גבי תדרים שלה, ול"גלובס" נודע כי הפחד מפני קבלת החלטות הוביל את המשרד להמליץ על השקה בחודש נובמבר השנה, שזה אומר בעצם לסכל לפרטנר את המהלך.

השבוע צפוי שר התקשורת גלעד ארדן לקיים ישיבה בנושא עם מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר וכפי שאנו מכירים ויודעים בסופו של דבר אין הרבה חשיבות למה שאומר הדרג המקצועי במשרד וארדן הוא זה שמקבל את ההחלטות.

פרטנר הגישה בקשה להשקת רשת דור רביעי על בסיס תדרים שלה. כלומר היא לא מבקשת תדרים ממשרד התקשורת להשקה המוקדמת. אלא שהמהלך של פרטנר הוביל את מתחרותיה בשוק פלאפון וסלקום להעלות הסתייגויות, היות והן חששו שפרטנר תצבור יתרון טכנולוגי תדמיתי אם תשיק ראשונה את הרשת שלה. שתי החברות, וכל אחת בדרכה, העלו טענות שמקפלות איום סמוי על עתירה לערכאות משפטיות במידה והמשרד יחליט להתיר לפרטנר את ההשקה המוקדמת.

במשרד סבורים שניתן לאשר לפרטנר להשיק את הרשת אבל תחת תנאים מגבילים. בינתיים ההחלטה מתמהמהת כפי שקורה בדרך כלל במשרד התקשורת, והמידע האחרון הרלוונטי הוא שקיימת המלצה להתיר לפרטנר להשיק רק בנובמבר השנה שזה פחות או יותר התאריך שבו ממילא כל החברות יוכלו לעלות עם רשתות דור רביעי ולאחר שכבר יוקצו תדרים מתאימים לכולם.

יוצא לפיכך, כי המשרד חושש להיקלע לעימות מול פלאפון וסלקום בעניין הזה, וייתכן שמבחינה משפטית זהו הקו המוביל. יחד עם זאת, צריך לזכור כי משרד התקשורת חרט על דגלו שלא להתערב בשיקולים טכנולוגיים של החברות והתיר להם לפעול כראות עיניהם. אם המשרד יתערב כעת, במיוחד לאור העובדה שפלאפון וסלקום כבר הכריזו על בחירת ספק לדור הרביעי ופלאפון אף הצהירה כי היא מקימה במיידי 500 אתרים סלולריים בדור הרביעי - זו תהיה התערבות בוטה וחמורה במהלך תחרות טבעי בשוק התקשורת, מכיוון שהוא מחסל את היוזמה והתמריצים של החברות להשיג הישגים תחרותיים שאינם באים על חשבון משאבים שהמשרד מקצה.

תגובת משרד התקשורת: "הנושא נמצא בטיפול ובחינה אינטנסיביים של המשרד בימים אלה".