יורשי רובר ארקנס: השליטה באקויטל נלקחה מאיתנו בתרמית

האם תביעה שהוגשה בבלגיה כנגד חיים צוף - מי שרשום כבעל השליטה בבעלת קבוצת יואל-ישראמקו - עשויה להוביל לאיבוד מניות השליטה באחת מחברות ההחזקה הגדולות והיציבות בישראל?

האם תביעה שהוגשה בבלגיה כנגד חיים צוף, מי שרשום כבעל השליטה בחברת United Kingsway (יונייטד קינגסווי) - בעלת השליטה בקבוצת יואל-ישראמקו - עשויה להוביל לאיבוד מניות השליטה באחת מחברות ההחזקה הגדולות והיציבות בישראל?

חברת אקויטל, העומדת בראש הפירמידה של יואל-ישראמקו ונסחרת בתל-אביב לפי שווי של 930 מיליון שקל, דיווחה בסוף השבוע כי קיבלה "הודעה מבא-כוח בעל השליטה בחברה בעקיפין, מר חיים צוף, לפיה ננקט נגדו ונגד אחרים הליך משפטי מחוץ לישראל, אשר עניינו הבעלות על מניות United Kingsway".

מי שהגישו את התביעה הם שלושת ילדיו של רובר ארקנס, אזרח בלגי שהיה רשום כבעלים של יונייטד קינגסווי ואשר הוצג בזמנו כגיסו של קובי מימון, שותפו של צוף ומי שנחשב לבעל השליטה דה-פקטו בקבוצת יואל-ישראמקו. זו רכשה בשנת 1997 את השליטה בחברת קווי אשראי שקרסה, מידי יובל רן, אשר ברח לחו"ל והוכרז כפושט-רגל. קווי אשראי החזיקה בזמנו בשליטה באקויטל.

מספר חודשים לאחר מכן, ביולי 1997, נפטר ארקנס באופן פתאומי מדום לב. על-פי תצהיר שהגיש רן למפרק של קבוצת קווי אשראי, עו"ד יצחק מירון, סמוך לפטירתו של ארקנס נסע צוף לבלגיה והעביר את רישום הבעלות על מניות חברת יונייטד קינגסווי מארקנס המנוח, לבעלותו. מאז מדווחת כל קבוצת החברות הנמצאת תחת אקויטל, הכוללת את החברות הציבוריות יואל, נצבא, איירפורט סיטי והשותפות המוגבלת ישראמקו, כי בעל השליטה בהן בעקיפין הוא חיים צוף.

כעת, כך מסתבר, טוענים ילדיו של ארקנס כי צוף לא רכש מאביהם את מניות יונייטד קינגסווי כדין אלא באמצעות תרמית, ומשכך המניות האמורות שייכות כביכול לעיזבון של ארקנס, שהם נמנים עם יורשיו.

בדיווח לבורסה ששלחה אקויטל כתבה החברה כי "עמדת מר חיים צוף הינה שההליך האמור כנגדו הינו חסר כל בסיס או סיכוי, ושמניות United Kingsway הועברו ומוחזקות על-ידו כדין".