למרות התנגדות אלשטיין: הסינים יקבלו ארכה לרכישת כלל

בהצבעה שנערכה היום בדירקטוריון אי.די.בי פתוח הוחלט לאשר לרוכשי כלל ביטוח לקבל ארכה לביצוע העסקה, בתמורה לפיצוי כספי

רוכשי כלל ביטוח הסינים יקבלו הארכה לביצוע העסקה, בתמורה לפיצוי כספי, כך החליט היום (ב') דירקטוריון אי.די.בי פתוח. זאת לאחר שאמש (א'), הוחלט בפגישת הדירקטוריון לדחות את ההצבעה לגבי מכירת כלל ביטוח להיום.

אדוארדו אלשטיין, אחד מבעלי השליטה באי.די.בי, ניסה עד הרגע האחרון להשפיע על תוצאות ההצבעה של דירקטוריון אי.די.בי פתוח, בנוגע למתן אופציה נוספת לעסקת מכירת כלל ביטוח לקבוצה הסינית.

אלשטיין טען כי קבוצת הרוכשים הסינית "תמרנה בחוכמה את דירקטוריון החברה, ודחקה בו לקחת החלטה חפוזה, תוך שהיא מציבה אולטימטום לעסקה... חברי דירקטוריון אי.די.בי פתוח מוצאים את עצמם כעת תחת לחץ קיצוני ואיומים לא לגיטימיים שנעשו על-ידי הנציגים של הרוכש (הקבוצה הסינית א' פ'), ושל נושי אי.די.בי אחזקות, שמיוצגים על-ידי אותו משרד עורכי הדין שמייצג את הרוכש (הכוונה היא למשרדי מיתר א' פ'), כאשר מנגד עליהם או להסכים לאולטימטום של הרוכש או להיות חשופים לתביעות עתידיות על כך שלא נתנו את ההארכה המבוקשת לעסקה".

היום, כאמור, הוחלט על מתן הארכה לסינים, זאת למרות טענת אלשטיין כי מתן ארכה נוספת תביא לכך שאי.די.בי פתוח תיאלץ לקחת הלוואות גישור כדי לעמוד בהתחייבויותיה העתידיות, דבר שיביא להתערבות הגורמים הבנקאיים ולהעמדת החברה בסיכון משמעותי.

אלשטיין אף העלה סברה כי אם הקבוצה הסינית נחושה בדעתה, הרי שגם אם לא תקבל את ההארכה המבוקשת אין מניע שיימשך המו"מ מולה, דבר שיצביע על מחויבותה לעסקה.

ממשרד עו"ד מיתר אמרו אתמול: "אנו מאמינים בלב שלם שעסקת כלל ביטוח נכונה וטובה לבעלי השליטה באי.די.בי, לרוכשים, לחברה ולציבור לקוחותיה וכמובן לקבוצת הרכישה הסינית. העסקה הזו מיטיבה משמעותית את המצב התזרימי של אי.די.בי ושל מחזיקי האג"ח שלה, ומתבקשת על רקע יישום חוק הריכוזיות, שמחייב הפרדה בין נכסים פיננסיים לריאליים. מתפקידנו להביא את מלוא המידע והשיקולים השונים, ואנו עושים זאת על פי חוק, במקצועיות ובשקיפות מלאה, תוך הערכה רבה לבעלי השליטה באי.די.בי ולחברי הדירקטוריון שלה".