"בזק צריכה לעלות היום ב-2% לפחות בעקבות מכירת יד2"

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט התקשורת של בית ההשקעות IBI: אלמנט ההפתעה צריך להוביל לעליות של כ-6% במניות ביקום

חברת בזק הודיעה אתמול על השלמת עסקת מכירת האתר יד2 תמורת 806 מיליון שקל, והיום מגיעות תגובות האנליסטים להודעה. אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט התקשורת של בית ההשקעות IBI, מציין כי מדובר סכום אדיר שגבוה בכמעט 500 מיליון שקל מהערכות המוקדמות שדלפו/הודלפו לעיתונים.

לדעתו של ליכט, אלמנט ההפתעה הוא המשמעותי ביותר בעסקה הנוכחית. "השוק ציפה למכירה בהיקף של כ-300-350 מיליון שקל ורווח אחרי מס של כ-100 מיליון שקל. העסקה שנסגרה תמורת 806 מיליון שקל מובילה לרווח לפני מס של 560 מיליון שקל ורווח אחרי מס בהיקף של כ-450 מיליון שקל. כלומר הפער בין הצפי לרווח אחרי מס לעסקה שנחתמה בפועל עומד על כ-350 מיליון המהווים כ-2% משווי החברה ולכן אנו מצפים שבזק תגיב היום בעליות של לפחות 2%".

בהתייחסות לביקום אומר ליכט כי BCOM כידוע מחזיקה ב-31% מבזק ולכן היא נהנית מהפתעה חיובית בהיקף של 108 מיליון שקל. החברה נסחרת לפי שווי של 1.843 מיליארד שקל ולכן אלמנט ההפתעה צריך להוביל לעליות של כ-6%. "זהו גם זמן טוב להזכיר את הדיסקאונט הגדול שנפתח במודל הסחיר של ביקום".

באוקטובר בזק צפויה לחלק את הדיבידנד בגין רווחי המחצית הראשונה של השנה. "אם עד כה ציפינו לדיבידנד של כ-850 מיליון שקל הרי שבעקבות השלמת העסקה ניתן יהיה לצפות לדיבידנד בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, המשקפים תשואה חצי שנתית של כ-7.5%".