וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; יאהו צנחה 6.6%

טוויטר המשיכה לצנוח לאחר שיחרור מניות חסומות ■ יאהו במוקד לאחר שעליבאבא הגישה את התשקיף לקראת ההנפקה ■ מאקרו: נתון חלש של תפוקת הייצור; האשראי הצרכני בעלייה ■ ילן: עדיין יש צורך במדיניות מרחיבה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע דבריה של ג'נט ילן ועל רקע ההתפתחויות בגבול האוקראיני. כיוון המסחר הושפע גם ממספר נתוני מאקרו ודוחות כספיים.

היום הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי כוחות הצבא הרוסי נסוגו מהגבול עם אוקראינה. עם זאת, בנאט"ו, שם מעריכים כי כ-40 אלף חיילים רוסים נמצאים סמוך לגבול אוקראינה, לא מתרשמים מההודעה. "אין שום סימנים לשינויים בעמדות הצבא בגבול", אמר בכיר בברית לסוכנות הידיעות רויטרס. גם בארצות הברית לא סבורים כי התרחש שינוי משמעותי כלשהו ביממה האחרונה. "היינו יודעים אם רוסיה הייתה נסוגה באמת, ואנו קוראים לה לעשות זאת", אמר דובר משרד ההגנה האמריקני קולונל סטיב וורן. במקביל, באירופה נערכים להרחבת הסנקציות על הקרמלין ועל חברות הקשורות אליו. דיפלומט אירופי העריך כי כבר ביום שני יאשר האיחוד את הרחבת הרשימה של חברות ואנשים עליהם מוטלים עיצומים.

כלכלת ארה"ב תסיים את השנה בצורה טובה יותר מכפי שהייתה ב-2013, למרות ההתחלה הצולעת ברבעון הראשון. כך אמרה היום יו"ר הפד ג'נט ילן, בנאום שנשאה בפני הקונגרס. ברבעון הראשון, נזכיר, צמחה כלכלת ארה"ב בקצב של 0.1% בלבד. "לאחר שעברנו את החורף הקשה, אינדיקטורים רבים מהתקופה האחרונה מצביעים על כך שעלייה מחודשת בהוצאות ובייצור כבר בדרך, מה שיחזיר את הכלכלה למסלול הנכון לצמיחה ברבעון הנוכחי", אמרה ילן. לדבריה, הצמיחה תהיה מהירה יותר השנה בהשוואה ל-1.9% ב-2013. עם זאת, היא הזהירה שההאטה בדיור עלולה להיות ממושכת יותר מכפי שנחזה תחילה. ילן טענה עוד כי תנאי שוק העבודה השתפרו, אולם עדיין אינם משביעי רצון. בשל המצב של הכלכלה כיום, היא ציינה, יש עדיין צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה.

ארגון ה-OECD עדכן אתמול את תחזית הצמיחה העולמית, וצופה שהכלכלה הגלובלית תצמח בשנת 2014 בקצב של 3.4%, לפני האצה קלה בשנת 2015, אז הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-3.9%. לכלכלת ארה"ב צופה הארגון צמיחה של 3.9% ברבעון הנוכחי, לאחר צמיחה מזערית של 0.1% בלבד ברבעון הראשון, כפי שפורסם לאחרונה. הארגון צופה צמיחה של 2.6% ב-2014 ו-3.5% בשנת 2015.

ההמלצות החמות של ג'ים אוניל: שורט על האירו, לונג על אפל

בזירת המאקרו התפרסם היום לפני פתיחת המסחר האומדן הראשוני של תפוקת המסחר והשירותים (ללא מגזר החקלאות) ברבעון הראשון של השנה. התפוקה ירדה ב-1.7% בעוד התחזיות בשוק עמדו על ירידה של כ-0.9%, לעומת עלייה של 1.8% בתקופה המקבילה אשתקד. לפי הנתונים, המשקפים את החולשה הכלכלית בשוק העבודה וכן את מזג האוויר הקשה שפגע בתפוקה, שעות העבודה עלו ב-2% בעוד התפוקה בייצור הסחורות והשירותים עלתה בכ-0.3% ברבעון הראשון.

עוד התפרסם נתון האשראי הצרכני, אשר האץ במאי לקצב המהיר ביותר מזה כשנה - צמיחה של 17.5 מיליארד דולר בחוב הצרכנים. אנליסטים צפו עלייה של 15.5 מיליארד דולר.

מניית טוויטר צנחה אתמול בכ-18% ובמחזור גבוה לאחר שהשתחררו מחסימה מניות שלה בהיקף של קרוב ל-500 מיליון מניות, מה שיאפשר למשקיעים מוקדמים בחברה למכור מניות אם ירצו.

מניית יאהו , המחזיקה בנתח נרחב של מניות עליבאבא, עומדת במוקד. זאת לאחר שהאחרונה הגישה אמש באופן רשמי תשקיף להנפקה ראשונה לציבור בוול סטריט. על פי הנתונים, הכנסות עליבבא ב-9 החודשים האחרונים של 2013 הסתכמו ב-5.66 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.85 מיליארד דולר.

חברת המכשור הרפואי מזור רובוטיקה סיכמה היום את הרבעון הראשון של 2014 עם סטגנציה בהכנסות שהסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, זהה להכנסות הרבעון הראשון של 2013. אנליסטים בוול סטריט ציפו מהחברה לדווח על הכנסות רבעוניות של 5.79 מיליון דולר. על בסיס non-GAAP, דיווחה החברה על העמקת ההפסד הנקי ל-3.2 מיליון דולר או 8 סנטים למניה.

פריגו דיווחה היום על עלייה של 9% במכירות לרמה של כ-1.04 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה - שיא במכירות הרבעוניות של החברה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על עלייה של 31% ברווח הנקי, לרמה של 176 מיליון דולר או 1.31 דולרים למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של כ-1.29 דולרים למניה על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר. החברה חתכה את תחזית הרווח השנתית לרמה של 6.3 דולרים למניה בטווח העליון.