וואווי הסינית הכריזה על הסמארטפון הדקיק P7

המכשיר יושק בישראל בחודש יוני על-ידי הייבואנית אלפא טלקום ■ מחירו בארץ לא נקבע, כאשר מחירו באירופה עומד על 450 אירו

חברת וואווי (Huawei) הסינית הכריזה היום (ד') במסיבת עיתונאים בפריז על ה-Ascend P7, יורשו של ה-P6 שהושק בישראל בשנה שעברה. גם הדגם החדש ממשיך את הקו העיצובי הדקיק - רק 6.5 מ"מ. החברה מגדירה אותו כאחד ממכשירי דור 4 (LTE) הדקיקים בשוק.

בוואווי לא שומרים על צניעות בהשקת המכשיר החדש, כאשר המנכ"ל לתחום הסמארטפונים ריצ'ארד יו אומר, "ה-P7 מציב אתגר חדש בפני התעשייה ומעלה את רף העיצוב, חוויית המצלמה והקישוריות, על-מנת לספק למשתמשים חוויית מובייל חסרת תקדים". אנחנו לא בטוחים שקברניטי אפל וסמסונג צריכים להתחיל לחשוש, מבלי לזלזל בכבודה ובמקומה של הענקית הסינית. עוד אומר יו, "כיום אנו מדורגים במקום השלישי בעולם במשלוחי סמארטפונים, וכוחו של המותג שלנו נמצא בצמיחה מתמדת באזורי מפתח כגון סין ומערב אירופה".

ה-P7 מגיע עם פאנל קדמי ואחורי מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג, המיועד להיות מוגן כנגד שריטות. המסך בגודל 5 אינץ' באיכות Full HD. המצלמה מגיעה עם חיישן BSI של סוני האמור לספק צילום בתאורה נמוכה. המצלמה כוללת פונקציית Ultra Snapshot המאפשרת לצלם תמונות במהירות ישירות ממסך הנעילה. מבחינת חיישנים, המצלמה האחורית - 13 מגה פיקסל והקדמית המיועדת לצילומי סלפיז מגיעה עם 8 מגה פיקסל. המכשיר כולל גם מצב צילום סלפיז פנורמי.

ה-P7 פועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2), מעבד ארבע ליבות במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, זיכרון של 2 ג'יגה ונפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 32 ג'יגה).

הסוללה מגיעה עם הספק של 2,500 מיליאמפר וגם מצב "סופר חסכוני" הנכנס לפעולה כאשר הסמארטפון טעון בפחות מ-10%. כאשר מצב זה מופעל, תאורת המסך מתעמעמת ורק הפונקציות הבסיסיות ביותר של המכשיר ממשיכות לפעול, ביניהן היכולת לבצע שיחה ולעיין ברשימת אנשי הקשר. מצב זה מותח את עשרת האחוזים הנותרים בסוללה לכ-24 שעות במצב המתנה.

הסמארטפון צפוי להיות מושק בישראל בחודש יוני על-ידי הייבואנית אלפא טלקום. מחירו בארץ לא נקבע, כאשר מחירו באירופה עומד על 450 אירו.