נעילה חיובית בבורסה; טבע טיפסה 3.6%, נייס קרסה 6.7%

עליות באירופה ובוול סטריט ■ משרד התשתיות צפוי לצמצם את תחזית הביקוש לגז טבעי במשק ■ דיווח: טבע מעוניינת לרכוש את חברת תרופות הודית ב-6 מיליארד דולר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.186 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים לאחר שאתמול נחתם המסחר במגמה שלילית. זאת, על רקע מגמה חיובית באירופה ובוול סטריט, לאחר שהבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית על כנה ויו"ר הפד ג'נט יילן צפויה לנאום בקונגרס. מניית נייס הכבידה על מדד המעו"ף בעוד טבע, אופקו ואבנר סייעו לתמוך במדד, שנחתם בעלייה של 0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.186 מיליארד שקל.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ד') במגמה מעורבת, על רקע דבריה של ג'נט ילן ועל רקע ההתפתחויות בגבול האוקראיני. כיוון המסחר הושפע גם ממספר נתוני מאקרו ודוחות כספיים.

היום צפויה ילן להמשיך את עדותה בקונגרס, כאשר מן העבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית על כנה ורמז כי הוא יהיה מוכן לפעול בחודש הבא במטרה להחליש את האירו.

אתמול הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי כוחות הצבא הרוסי נסוגו מהגבול עם אוקראינה. עם זאת, בנאט"ו, שם מעריכים כי כ-40 אלף חיילים רוסים נמצאים סמוך לגבול אוקראינה, לא מתרשמים מההודעה. "אין שום סימנים לשינויים בעמדות הצבא בגבול", אמר בכיר בברית לסוכנות הידיעות רויטרס. גם בארצות הברית לא סבורים כי התרחש שינוי משמעותי כלשהו ביממה האחרונה.

"היינו יודעים אם רוסיה הייתה נסוגה באמת, ואנו קוראים לה לעשות זאת", אמר דובר משרד ההגנה האמריקני קולונל סטיב וורן. במקביל, באירופה נערכים להרחבת הסנקציות על הקרמלין ועל חברות הקשורות אליו. דיפלומט אירופי העריך כי כבר ביום שני יאשר האיחוד את הרחבת הרשימה של חברות ואנשים עליהם מוטלים עיצומים.

כלכלת ארה"ב תסיים את השנה בצורה טובה יותר מכפי שהייתה ב-2013, למרות ההתחלה הצולעת ברבעון הראשון. כך אמרה אתמול יו"ר הפד ג'נט ילן, בנאום שנשאה בפני הקונגרס. ברבעון הראשון, נזכיר, צמחה כלכלת ארה"ב בקצב של 0.1% בלבד. "לאחר שעברנו את החורף הקשה, אינדיקטורים רבים מהתקופה האחרונה מצביעים על כך שעלייה מחודשת בהוצאות ובייצור כבר בדרך, מה שיחזיר את הכלכלה למסלול הנכון לצמיחה ברבעון הנוכחי", אמרה ילן. לדבריה, הצמיחה תהיה מהירה יותר השנה בהשוואה ל-1.9% ב-2013. עם זאת, היא הזהירה שההאטה בדיור עלולה להיות ממושכת יותר מכפי שנחזה תחילה. ילן טענה עוד כי תנאי שוק העבודה השתפרו, אולם עדיין אינם משביעי רצון. בשל המצב של הכלכלה כיום, היא ציינה, יש עדיין צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה.

עסקת ענק בשופרסל?

ל"גלובס" נודע כי צמד בעלי השליטה בקבוצת אי.די.בי קיבלו הצעה מקרן אמריקאית למכור את הנדל"ן של חברת שופרסל שבשליטת אי.די.בי תמורת כ-2 מיליארד שקל. המתווך בעסקה זו הינו מגדל חיתום.

נייס סיכמה היום את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 1.9% בהכנסות על בסיס non-GAAP ל-229 מיליון דולר. הרווח התפעולי רשם ירידה ל-41.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של 34.8 מיליון דולר או 57 סנט למניה, זאת לעומת רווח נקי של 37.6 מיליון דולר או 61 סנט למניה ברבעון הראשון של 2014. תזרים המזומנים השוטף ברבעון הראשון עמד על 58.4 מיליון דולר. נציין כי התחזיות המוקדמות בוול סטריט היו להכנסות בהיקף של 235.9 מיליון דולר ורווח של 61 סנט למניה.

פריגו דיווחה אתמול על עלייה של 9% במכירות לרמה של כ-1.04 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה - שיא במכירות הרבעוניות של החברה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על עלייה של 31% ברווח הנקי, לרמה של 176 מיליון דולר או 1.31 דולרים למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של כ-1.29 דולרים למניה על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר. החברה חתכה את תחזית הרווח השנתית לרמה של 6.3 דולרים למניה בטווח העליון. המניה יורדת לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-1.2%.

מנגד, מניית טבע רשמה עליות שערים על רקע דיווחים בהודו לפיהם טבע מגששת בעניין רכישת חברת התרופות ההודית Cipla ב-6 מיליארד דולר. טבע טענה כי היא לא מגיבה לשמועות.

אתמול דיווחנו כי משרד התשתיות הלאומיות יצמצם משמעותית את תחזית הביקוש לגז טבעי במשק הישראלי, כך מעריכים במשק האנרגיה. עדכון התחזית כלפי מטה צפוי להפחית באופן דראסטי את כמות הגז שעליה יוכלו להתחרות יזמי "לוויתן", "תנין", "כריש" ומאגרים חדשים שיתגלו בעתיד. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת המכשור הרפואי מזור רובוטיקה סיכמה אתמול את הרבעון הראשון של 2014 עם סטגנציה בהכנסות שהסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, זהה להכנסות הרבעון הראשון של 2013. אנליסטים ציפו מהחברה לדווח על הכנסות רבעוניות של 5.79 מיליון דולר. על בסיס non-GAAP, דיווחה החברה על העמקת ההפסד הנקי ל-3.2 מיליון דולר או 8 סנט למניה.