נשיא HTC אירופה: "נגביר את הפעילות שלנו בישראל"

פיל בלייר, נשיא אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-HTC, הגיע לישראל כדי לקדם את מותג הדגל של החברה, ה-One M8 ■ יבואן HTC בישראל הודיע על השקת שלושה סמארטפונים חדשים במחירים של עד כ-2,000 שקל

פיל בלייר, נשיא אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-HTC, מספר בראיון ל"גלובס" לכבוד השקת סמארטפון הדגל One M8 על תוכניות החברה בישראל הכוללות השקת דגמים נוספים ומוזלים שמחירם יעמוד על פחות מ-2,000 שקל.

לאחר השקה רכה ושקטה שהחלה בחודש שעבר להשקת מכשיר הדגל - One M8 של HTC, החל היום (ה) הייבואן הרשמי - טאץ' גרופ בתהליכי קידום המוצר בשוק הישראלי לקראת השקתו גם אצל חברות הסלולר. מחירו של הסמארטפון ברשתות הסלולר עומד על 3,570 שקל.

נשיא HTC אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, פיל בלייר, הגיע לכבוד ההשקה לישראל, על מנת לקדם את מכירות ה-One M8 ואת המותג בארץ. בלייר שזהו ביקורו השלישי בישראל אמר, "אני מאמין בשוק הישראלי ואני בטוח שהמותג ילך ויתחזק כאן".

ישראל היא מדינה של חובבי גאדג'טים והאנשים בה צמאים לחידושים טכנולוגיים, ואנו לוקחים את השוק המקומי ברצינות רבה". עוד אמר בלייר , "אנחנו עובדים קשה כדי לייצר את הטלפונים הטובים בעולם. אנו מאמינים שה-One M8, כמו הדגם שאותו הוא מחליף, יהיה המכשיר הטוב ביותר בעולם גם בשנת 2014. ה-M8 הוא מכשיר הדגל שלנו לחצי השנה הקרובה ויש לנו עוד מוצרים בדרך".

בלייר סיפר שהוא נלהב מנושא השירות והוא יוסיף בהמשך גם אחריות לשנתיים עבור מוצרי HTC בארץ, בדומה לסמסונג, LG וסוני שמציעים זאת תקופה ארוכה בישראל.

היבואן טאץ' גרופ גם הודיע על השקת שלושה סמארטפונים חדשים במחירים הגיוניים יותר. דגם Desire 310 יצא בארץ בעוד כשבוע, כאשר הוא יציע מסך בגודל 4.5 אינץ' (לא HD) ומעבד מרובע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ עם חצי ג'יגה זיכרון, 4 ג'יגה זיכרון אחסון ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל. המחיר 900 שקל.

דגם ה-Desire 610 יושק בתחילת יוני עם מסך 4.7 אינץ' (לא HD), מעבד מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם אחד ג'יגה זיכרון ו-8 ג'יגה זיכרון אחסון ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל. המחיר: 1,500 שקל.

דגם ה-Desire 810 יושק גם בתחילת יוני, הוא יציע מסך 5.5 אינץ' (HD), מעבד מרובע ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם 1.5 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 8 ג'יגה. המצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל. המחיר: 1,900 שקל.

מגבירים את הפעילות בישראל

אומנם HTC מייצרת סמארטפונים מוצלחים, אבל קשה להגיד שהדבר מתבטא במכירות העולמיות שלה או בחשיפה למותג, גם בארץ וגם במדינות אחרות. איך אתם מתכננים לשנות את זה?

"אנחנו עובדים על שלושה דברים: לייצר את הטלפונים הטובים ביותר, אנחנו צריכים להיות נועזים יותר בשיווק שלנו וגם להרחיב את מגוון המוצרים שלנו. אני חושב שאנחנו הולכים כרגע בכיוון חיובי. בחלק מהשווקים העיקריים שלנו, כמו גרמניה, רוסיה ואנגליה, אני חושב שאנשים כן מכירים את המותג שלנו".

הקמפיינים השיווקים של מכשירי HTC מתרחשים כמעט בסודיות לעומת השקות של מכשירי סמסונג, LG או אפילו סוני. למה אתם פועלים ככה?

"אם מסתכלים על המקומות בהם השקנו את הקמפיינים שלנו, אפשר לראות שהם מאוד משמעותיים. הם עדיין לא ברמה של הגדולים וזה בגלל שאנחנו קטנים יותר. אני חושב שהשאלה היא למה אנחנו לא אגרסיביים יותר בקמפיינים שלנו בישראל? המציאות בתור חברה, שאתה חייב להחליט איפה אתה תתמקד. למשל, החלטנו שב-2014 אנחנו נתמקד באנגליה. הסיבה שהגעתי לישראל, כי אני חושב שעכשיו הוא הזמן להגביר את הפעילות שלנו בישראל. אני חושב שתראו יותר ויותר פעילויות שיווק כאן".

הבידול העיקרי במכשירי הדגל של HTC לעומת יצרניות אנדרואיד אחרות הוא חומרי האלומיניום מהם נוצר המכשיר. בקרוב מתוכננים לצאת על-פי הערכות דגמי אלומיניום גם ליצרניות כמו סמסונג או LG. איך תשמרו על בידול לעומת המתחרים?

"זו שאלה ששואלים אותנו כבר 10 שנים. בכל שנה אנחנו עדיין מצליחים לספק את החדשנות במוצרים שלנו. אלומיניום הוא רק אחד הדברים שמבדלים אותנו. יש לנו תוכנית עבודה שיוצרת בידול עם חדשנות לא רק לרבעון הבא, אלא לשנים הקרובות. אפילו שחברות מעתיקות מאיתנו, אנחנו חושבים שאנחנו נשיג אותם בכל הנוגע לחדשנות. זה לא ממש מדאיג אותנו".

תוצאות הרבעון האחרון של HTC היו מאכזבות. החברה הציגה הכנסות של 1.1 מיליארד דולר לעומת 1.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל וגם סיימה את הרבעון בהפסד של 62 מיליון דולר. איך הגעתם למצב הזה?

"זו הסביבה הכלכלית העולמית שאנחנו חיים בה. החברה נמצאת במצב בריא, יש לנו מזומנים בקופה ואין לנו כמעט חובות. אין סיכון לחברה ואנחנו נמצאים כאן בשביל להישאר. נכון שהיו לנו 3 רבעונים בהם לא הצגנו תוצאות טובות. זוהי תקופה קצרה. אם מסתכלים על המתחרים הגדולים שלנו, הם מפסידים סכומי כסף עצומים רבעון אחרי רבעון. המטרה שלי היא לגדול בצורה משמעותית עד סוף שנה זו ונכון להיום אנחנו בדרך לשם".