הדולר היציג התחזק ל-3.452 ש'; "הדולר בדרך ל-3.40 ש'"

אתמול רכש בנק ישראל כ-100 מיליון דולר במטרה להחליש את המטבע המקומי ■ האירו היציג נחלש בכ-0.7% לאחר שהבנק המרכזי האירופי הודיע אתמול כי הוא עשוי לפעול להחלשת האירו בחודש הבא

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.15% ל-3.452 שקלים, יממה לאחר שבנק ישראל רכש כ-100 מיליון דולר במטרה להחליש את המטבע המקומי. האירו היציג, מנגד, נחלש בכ-0.7% ונקבע על 4.771 שקלים.

האירו נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם לאחר שאתמול החליט הבנק המרכזי האירופי להותיר את הריבית על כנה. יו"ר הבנק מריו דרגי אמר במסיבת העיתונאים לאחר ההחלטה כי הבנק עשוי לפעול בחודש הבא במטרה להחליש את האירו. בתגובה, המטבע נסוג משיא של שנתיים וחצי מול הדולר וממשיך להיחלש גם היום. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים לעת עתה ביציבות.

"תגליות הגז שמוסיפות כ-1% לתוצר הלאומי בשילוב עם ריבית ריאלית שלילית במשק הישראלי שמגבירה את הביקוש לשקל מחזקת את המטבע המקומי בצורה מהותית מול סל המטבעות העולמי. כך אמר אלעד סלומון, אנליסט בכיר בבית ההשקעות יוטרייד. להערכתו של סלומון, "היעד הבא נמצא ב-3.40 שקלים לדולר. הנחת העבודה גורסת כי מגמת הדולר בעולם הינה ירידה כאשר מול השקל החזק התנועה באה לידי ביטוי עם פוטנציאל ירידה חזק יותר".